طرح مشترک کاخ سفید و تل آویو برای برگزاری نشست با سران منطقه

تهران (پانا) - اکسیوس به نقل از دو مقام رژیم صهیونیستی از طرح کاخ سفید و تل آویو برای برگزاری نشست مشترک جو بایدن و نفتالی بنت با سران منطقه خبر داد.

کد مطلب: ۱۲۷۶۱۸۶
لینک کوتاه کپی شد
طرح مشترک کاخ سفید و تل آویو برای برگزاری نشست با سران منطقه

به نقل از عربی ۲۱، نشریه آمریکایی اکسیوس به نقل از دو مقام صهیونیست فاش کرد که کاخ سفید و دفتر نخست وزیر اسرائیل بر سر ایده برگزاری نشست با سران کشورهای منطقه به عنوان بخشی از سفر جو بایدن رئیس جمهور‌آمریکا به خاورمیانه که پیش‌بینی می‌شود در اواخر ژوئن برگزار شود، به توافق رسیده‌اند.

این پایگاه آمریکایی با اشاره به اهمیت این دیدار افزود: برگزاری نشست احتمالی با حضور سران کشورهای منطقه و به ریاست جو بایدن بیانگر تلاش آمریکا برای بازیابی نقش خود در هدایت تحولات جهانی و اعلام تعهد این کشور به خاورمیانه است در حالی که چنین پنداشته می‌شود که آمریکا از منطقه عقب نشینی کرده است.

بر اساس گزارش مذکور، بایدن ۲۴ آوریل طی تماس تلفنی با نفتالی بنت، دعوت او را برای بازدید از اسرائیل در ماه‌های آینده پذیرفت.

دو مقام صهیونیست همچنین گفتند که «ایال هولاتا» مشاور امنیت داخلی اسرائیل و «جیک سالیوان» همتای آمریکایی او در جریان گفتگوهای هفته گذشته در کاخ سفید در مورد سفر آتی بایدن به اسرائیل گفتگو کردند.

ایده برگزاری نشست بین بایدن و بنت و بسیاری دیگر از رهبران منطقه چه در فلسطین اشغالی و چه در کشوری دیگر، ابزاری برای تداوم شتاب اجلاس نقب است که اواخر ماه مارس برای تقویت بیشتر توافقات ابراهیم برای عادی سازی روابط با تل آویو در اراضی اشغالی برگزار شد.

به گفته دو مقام صهیونیست، گفتگوها درباره برگزاری نشست مشترک بایدن و بنت با سران کشورهای منطقه بسیار مقدماتی بوده و هنوز مشخص نیست که آیا چنین دیداری امکان پذیر است یا خیر، اما گفتگوها در مورد این موضوع ادامه دارد. این در حالی است که کاخ سفید از اظهار نظر در این باره خودداری کرده است.

عربی ۲۱ به نقل از مقامات رژیم صهیونیستی افزود: پیش بینی می‌شود سفر بایدن به فلسطین اشغالی در دو هفته آخر ژوئن انجام شود و انتظار می‌رود این دیدار نسبتاً کوتاه باشد و بایدن بین ۲۴ تا ۳۶ ساعت در سرزمین‌های اشغالی حضور داشته باشد و با مقامات اسرائیلی در قدس اشغالی و مقامات فلسطینی در بیت لحم دیدار کند.

این اولین سفر بایدن به خاورمیانه از زمان تصدی این سمت خواهد بود، در حالی که هنوز مشخص نیست که آیا او از این سفر برای بازدید از کشورهای منطقه استفاده خواهد کرد یا خیر.

گفتنی است تیمی از کاخ سفید روز دوشنبه وارد اراضی اشغالی شد تا مذاکرات با تل آویو را در خصوص مقدمات سفر بایدن به سرزمین‌های اشغالی آغاز کند.

منبع: مهر

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار