معاون پرورشی آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد به‌مناسبت هفته معلم:

دیروز، امروز و فردای سرزمین ایران، ساخته کلام شیوای معلم است

یاسوج (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد در پیامی به‌مناسبت هفته معلم عنوان کرد دیروز، امروز و فردای این سرزمین پهناور، ساخته کلام شیوای معلم و معلمی وظیفه‌ای بس ارزشمند در اسلام است‌.

کد مطلب: ۱۲۷۵۸۱۶
لینک کوتاه کپی شد
دیروز، امروز و فردای سرزمین ایران، ساخته کلام شیوای معلم است

متن پیام سیدبهاءالدین ملک حسینی به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم

هُوَ الَّذِی بَعَثَ فِی الْأُمِّیِّینَ رَسُولًا مِّنْهُمْ یَتْلُو عَلَیْهِمْ آیَاتِهِ وَیُزَکِّیهِمْ وَیُعَلِّمُهُمُ الْکِتَابَ وَالْحِکْمَةَ وَإِن کَانُوا مِن قَبْلُ لَفِی ضَلَالٍ مُّبِینٍ.

تعلیم وتربیت از شئون الهی است که خداوند، این موهبت را به انبیاء و اولیاء خویش ارزانی و لباسی فاخر را بر قامت رسای معلم پسندید که شبیه ترین تار و پودها به ردای رسالت بود تا مسیر هدایت و رستگاری را به بشریت بیاموزد و چنین شد که تعلیم و تعلم به صورت سنت حسنه عالم هستی درآمد و انسان نیز با پذیرش این مسئولیت عظیم، نام خویش را درقالب واژه ی مقدس معلم ثبت کرد.

در مکتب نورانی اسلام، معلم چنان با عظمت است که (ن والقلم ومایسطرون) وتعلیم وتربیت(یزکیهم ویعلمهم) در جای جای آموزه های دینی ومتون اسلامی از او تجلیل به عمل آمده تا به آن حد که خداوند علیم، خود را معلم خوانده و رسول اکرم(ص)فرمودند: (انما بعثت معلما) و طبق فرمایش امام راحل(ره) (همه سعادت ها و همه شقاوت ها از مدرسه هاست و کلیدش به دست معلم است). و مقام معظم رهبری نیز فرمودند: نظام اسلامی مدیون معلمان است.

بنابراین دیروز، امروز و فردای این سرزمین پهناور، ساخته کلام شیوای معلم و معلمی وظیفه ای بس ارزشمند در اسلام است که همه و همه مرهون زحمات این شمع بزم آفرینش هستیم که نامش واژه ای پرمفهوم، پر معنا، مقدس و قابل احترام و هر فردی در هر مقام و رتبه ای، روزی در کلاس درس معلم نشسته و زمزمه کلام شیرین او را در گوش ها به یادگار داشته است.

معلمانی که با زحمات طاقت فرسای خود به عنوان گوهر تابناک عالم آفرینش، شمع وجودشان را در طبق اخلاص گذاشته و در راه به ثمر رساندن نوآموزان دانش پذیر به هستی خویش اخگر صبر و شکیب می زنند و شب هنگام در بستر آرامش، به فردای روشن مکتبشان می اندیشند.

هفته معلم تجلی علم، ایمان و اراده و فرصت یادآوری وظیفه و مسئولیت دیگران نسبت به معلم و جایگاه عظیم آنانی است که دست در کار آموزش و دل در گرو پرورش داشته و تربیت انسان های متعهد، خردمند و شجاع را افتخاری بی بدیل می دانند.

اینجانب ضمن تبریک فرارسیدن عید سعید فطر و گرامیداشت یاد و خاطره فیلسوف عالیقدر استاد شهید مرتصی مطهری، فرصت را مغتنم دانسته با افتخار به جایگاه رفیع معلمی و کمال ادب واحترام، هفته معلم را به محضر عموم فرهنگیان، مربیان، معلمان عزیز و جامعه عظیم آموزش و پرورش استان تبریک عرض کرده ، مراتب سپاس و امتنان خود را از زحمات صادقانه و همکاری، همراهی کلیه تلاشگران عرصه تعلیم و تربیت اعلام می کنم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار