امام جمعه شهرستان شیروان:

احترام گذاشتن به معلم باعث افزایش برکت در عمر انسان می‌شود

شیروان (پانا) - امام جمعه شهرستان شیروان عنوان کرد احترام گذاشتن به معلم باعث افزایش برکت در عمر انسان می‌شود.

کد مطلب: ۱۲۷۵۵۹۲
لینک کوتاه کپی شد
احترام گذاشتن به معلم باعث افزایش برکت در عمر انسان می‌شود

به مناسبت گرامیداشت مقام معلم، زنگ سپاس معلم، با حضور جمعی از مسئولان، فرهنگیان و دانش‌آموزان پیشتاز، در دبیرستان شهید یزدی زاده و سمیه شهرستان شیروان نواخته شد.

حجت الاسلام والمسلمین حسین تکمیلی در این آیین با بیان تبریک عید سعید فطر و هفته معلم گفت: عید سعید فطر، همانند روز قیامت است و کسانی که در ماه مبارک رمضان بهره ای از آن نبرده اند احساس پشیمانی دارند.

وی با اشاره به اینکه کار معلم، تربیت روح، روان و جان انسان ها است افزود: معلمی همانند شغل انبیاء (ع)، شغلی بسیار ارزشمند، نمونه و بی‌نظیر است و همانند آن در هیچ کجا پیدا نمی شود و کار او پرورش دادن رفتار، اخلاق، روان و امور اجتماعی و آموزشی دانش‌آموزان است و همه دانش آموزان هم باید قدر معلمان خود را بدانند.

تکمیلی گفت: دنیا، دنیای آموختن و یاد گرفتن در کلاس درس است و معلم هم نیاز دارد تا رشد کند و مسیر درست زندگی را به دانش آموزان نشان بدهد و امیدواریم که فرزندان مومن، باتقوا، باسواد و اهل خیر و خوبی برای جامعه تربیت کنیم.

فرماندار شهرستان شیروان نیز با قرائت آیه 114 سوره طه، وَ قُل رَبِّ زِدنِی عِلماً، گفت: خدایا به علم من، علمی بیفزا که برای من و جامعه بشری مفید باشد و مرا در مسیر کمال قرار داده و به انسانیت نزدیک کن و علمی ده که همراه آن اخلاق، ایمان و ارزش‌های اسلامی ظهور و بروز پیدا کند.

دولت اسماعیل زاده با گرامیداشت یاد و خاطره همه شهدای فرهنگی و دانش آموز گفت: شهدای عزیز رفتند و آرامش را به ما هدیه دادند تا ما هم با خیال راحت درس بخوانیم و مقامات اخلاقی و علمی بسیار خوبی را کسب کنیم.

وی در ادامه افزود: پس از گذشت حدود دو سال از گسترش بیماری کرونا، کم کم این بیماری از بین ما می رود و دانش‌آموزان و معلمان عزیز طعم‌ شیرین حضور در مدارس را می چشند. بنابراین همه ما باید قدر حضور در کلاس های درس را بدانیم که این امر باعث سرافرازی خود و خانواده های ما خواهد شد.

اسماعیل زاده در پایان از تلاش های همه فرهنگیان عزیز در شهرستان تقدیر و تشکر کرد و گفت: از ۳۶۰ نفر منتخب المپیادهای علمی در سطح استان، بیش از ۵۰ درصد منتخبین، از دانش آموزان شهرستان شیروان هستند.

رئیس اداره آموزش متوسطه نظری اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی نیز گفت: همه ما به معلم بودن خود افتخار می کنیم.

محمدحسن ایمانی از شیروان به عنوان یکی از شهرستان های موفق در همه زمینه های آموزشی و تربیتی در سطح استان یاد کرد و افزود: موفقیت دانش آموزان شهرستان شیروان در المپیادهای علمی، باعث افتخار برای همه ما در سطح استان است.

فرامرز شجاعی، مدیر آموزش و پرورش شهرستان شیروان نیز با بیان عرض تبریک هفته معلم و خداقوت به همه فرهنگیان گفت: امیدواریم فضای تربیتی و آموزشی شهرستان شیروان، مالامال از خیر و برکت و خوبی برای همه فرهنگیان و دانش آموزان عزیز باشد.

قرائت قرآن توسط قاری و حافظ کل قرآن کریم، رمضانعلی ایزانلو همراه با اجرای گروه حاملان قرآن پیشتازان اداره دانش آموزی شهرستان شیروان، قرائت دکلمه توسط دانش آموزان پیشتاز، پریا برات نیا و زهرا یونسی داوطلب، تجلیل از آقای حیدر اسماعیل پور به عنوان پدر شهید و پیشکسوت ترین فرهنگی شهرستان و نواختن زنگ سپاس معلم از دیگر برنامه های این آیین بود.

خبرنگار: حسینعلی ظفری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار