شهر زیارت شیروان میزبان برگزاری مسابقات کشتی با چوخه استانی در عید فطر

شیروان (پانا) - به‌مناسبت عید سعید فطر، کشتی با چوخه با حضور جمعی از معتمدین، خیرین ورزشی، پیشکسوتان، ورزشکاران چوخه کار و مسئولان کشوری، استانی و شهرستانی در محل گود کشتی امامزاده حمزه رضا علیه السلام شهر زیارت شیروان برگزار خواهد شد.

کد مطلب: ۱۲۷۵۵۹۰
لینک کوتاه کپی شد
شهر زیارت شیروان میزبان برگزاری مسابقات کشتی با چوخه استانی در عید فطر

نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی در جلسه هماهنگی و برنامه ریزی این دوره از مسابقات گفت: کشتی با چوخه در منطقه خراسان شمالی به ویژه شهرستان شیروان، یک برند محسوب می شود و مردم کشور، این شهرستان را با این کشتی پرطرفدار و محبوب می شناسند.

علی جدی افزود: امیدوارم با همکاری مسئولان شهرستانی و هیات های ورزشی، شاهد برگزاری مسابقه بسیار خوبی در این منطقه باشیم.

وی از اختصاص یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان اعتبار جهت احداث دیوار ساحلی شهر زیارت به منظور جلوگیری از آسیب های احتمالی سیل های فصلی خبر داد.

فرمانده انتظامی شهرستان شیروان نیز گفت: ورزش به بدن ما کمک می کند تا جسم ما سالم بماند.

مجید یگانه پور در رابطه با برای برگزاری هر چه بهتر این دوره از مسابقات کشتی با چوخه، نکاتی را در خصوص تأمین پارکینگ خودرو، سرویس های بهداشتی، فنس کشی، محل نصب بنرهای اطلاع رسانی، برگزاری جلسه هماهنگی با کشتی‌گیران و داوران، ایجاد گروه های انتظامات با لباس مشخص، استفاده از فضای مجازی در قبل، حین و بعد از مسابقات و تامین روشنایی محل، یادآور شد.

وی در پایان گفت: اگر هر سال برای برگزاری هرچه بهتر ورزش کشتی با چوخه نسبت به سال گذشته، یک گام به جلو برداشته شود، در طول 10سال می شود 10 گام در جهت تکمیل این پروژه انجام داد.

شهردار زیارت نیز هدف از برگزاری این نشست را در جهت هماهنگی هر چه بهتر در جهت برگزاری کشتی با چوخه، نسبت به سال‌های گذشته در عید سعید فطر بیان کرد و گفت: امیدوارم با همت و تلاش همه مسئولان، پیشکسوتان، خیرین ورزشکار، مردم ورزش دوست و علاقه مند به مسابقات کشتی با چوخه، مسابقه فراخور مردم شهر زیارت برگزار کنیم.

فرهاد زراعتکار افزود: برای برگزاری این مسابقه اعتباری بالغ بر 150 میلیون تومان هزینه پیش‌بینی و برآورد شده است که باید توسط خیرین نیکوکار و علاقه مندان به این ورزش تامین شود.

وی در ادامه در رابطه با زمین اهدایی به شهرداری زیارت بابت ایجاد گود کشتی با چوخه توسط خیرین گفت: خیرین شهر زیارت به خاطر عشق و علاقه ای که به کشتی با چوخه دارند زمینی را در سالیان قبل، بالغ بر 2 هکتار به شورای اسلامی این شهر، بابت امر ورزش هبه کرده بودند که این زمین مورد شناسایی و بازدید از سوی نیروهای نظامی و انتظامی، راهداری، پلیس راه قرار گرفت و از لحاظ راه دسترسی مردم، مکانی بسیار عالی تشخیص داده شد و مورد تایید نیز قرار گرفت و سپس عملیات گودبرداری، ایجاد خاکریز توسط نیروهای شهرداری آغاز و آب و روشنایی آن نیز توسط اداره های آب و امور برق شهرستان تامین و داربست دور گود و عملیات فنس کشی نیز توسط سایر ادارات مربوطه انجام شد.

شهردار زیارت در پایان خواستار تأمین جوایز و هزینه های پذیرایی میهمانان و ورزشکاران داخل و خارج از استان، با پیش بینی اعتباری بالغ بر ۸۰ میلیون تومان توسط خیرین شد.

مدیر اداره دانش آموزی شهرستان شیروان نیز گفت: کشتی با چوخه در شهر زیارت بیش از ۴۰۰ سال قدمت دارد و پهلوانانی همچون بابا پهلوان زیارتی، محمد تقی فیاض، برادران محبی، علیرضا سلیمانی، برادران زمانی، محمد مکتبدار، عباسقلی آذری، حسینی و... از جمله پهلوانان نامی این خطه محسوب می‌شوند.

محمود دوستار مقدم، انجام فعالیت های ورزشی را عامل ایجاد نشاط و شادمانی در همه نسل ها به ویژه نوجوانان و جوانان و جلوگیری از رفتن آنان به سوی آسیب های اجتماعی برشمرد و افزود: استعدادهای ورزشی زیادی در شهر زیارت وجود دارد که اگر مورد حمایت مسئولان قرار بگیرند افتخارات بسیار ارزشمندی را برای این شهر ایجاد خواهند کرد.

لازم به یادآوری است که این دوره از مسابقات کشتی با چوخه در وزن های ۷۰ ، ۸۰ ، ۹۰ و مثبت ۹۰ کیلوگرم برگزار و در پایان به نفرات برتر احکام قهرمانی و هدایای نقدی اهدا خواهد شد.

در پایان شماره حساب 6037701715304322 به نام آقای رمضان مهدوی پور از معتمدین و اعضای شورای اسلامی شهر زیارت برای واریز کمک‌های نقدی ورزش دوستان، جهت برگزاری کشتی با چوخه عید سعید فطر در این شهر اعلام شد.

خبرنگار حسینعلی ظفری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار