کدام رفتارها به ما می‌گویند کم‌شنوا شده‌ایم

تهران (پانا) - برخی علائم و رفتارها در افراد هستند که نشان می‌دهند شنوایی فرد کم شده است‌ یا به سمت سنگین‌شدن گوش پیش می‌روند که باید این علائم را جدی گرفت زیرا مستقیما به مغز آسیب می‌زند.

کد مطلب: ۱۲۷۵۵۴۴
لینک کوتاه کپی شد
کدام رفتارها به ما می‌گویند کم‌شنوا شده‌ایم

به گزارش نمناک، کاهش شنوایی فقط برای افراد سالخورده نیست، بنابراین اگر هر کدام از علائم زیر را داشتید، حتما به متخصص مراجعه کنید. جالب است بدانید که 50 درصد افراد در سنین 13 تا 35 سالگی در معرض خطر مشکلات کاهش شنوایی هستند به همین دلیل باید با علائم آن آشنا باشید. گاهی این مشکلات نادیده گرفته می شوند و شما فکر نمیکنید که شاید این علائم و سیگنال های بدن بدلیل کاهش شنوایی باشد.

زنگ زدن گوش

زنگ زدن گوش هر از چند گاهی اتفاق می افتد. یکی از علائم اولیه کاهش شنوایی است. یعنی هنگامی که همه جا ساکت است، گوش شما در حالت ضعیفی زنگ می زند. هر چقدر که تشخیص این زنگ زدن بیشتر باشد و بیشتر اتفاق بیفتد، به معنای این است که عصب های گوش آسیب دیده است و باید به متخصص گوش و حلق و بینی مراجعه کنید. هدفون ها معمولاً بزرگترین عامل آسیب رساندن به گوش هستند و به همین دلیل نسل جوان باید توجه زیادی به کاهش سطح شنوایی خود داشته باشند.

کاهش دائم سطح شنوایی می تواند در عرض 8 الی 15 دقیقه گوش دادن به موسیقی در بالاترین حالت صدا اتفاق بیفتد. پس اگر گوش شما به صورت موقتی بعد از قطع کردن صدای موسیقی زنگ می زند، احتمالاً علامت این است که بیش از حد صدای موسیقی را بالا برده اید.

بهتر است در جاهای شلوغ مثل وسط ترافیک از هندزفری و هدفون استفاده نکنید، زیرا به خاطر نشنیدن صدای محیط اطراف، مجبور هستید که صدای آهنگ را بالا ببرید که همین باعث آسیب به گوش می شود و خطرناک است.

تعادل نداشتن

اگر تلو تلو می خورید یا تعادل کامل ندارید، احتمالاً می تواند علائم مشکلات شنوایی باشد. هنگامی که افراد در شنوایی مشکل پیدا کنند، برای این که حرف شان شنیده شود، باید خیلی تلاش کنند و تعادل و نقطه تمرکز و توجه در ذهن آن ها افت می کند. کانال های درونی گوش شما سیگنال هایی را به مغز ارسال می کنند که به تعادل تان کمک می کنند؛ بنابراین آسیب به آن ها خطرناک است.

فراموشکار شدن

بیشتر بخش حافظه مربوط به شنوایی است. هنگامی که شما چیزی را نشنوید، نمی تواند آن را به خاطر بیاورید. با افزایش سن، کاهش شنوایی عامل اصلی افت توانایی ذهنی است و به همین دلیل کاهش شنوایی می تواند باعث انزوای اجتماعی باشد که عامل اصلی افت توانایی ذهنی خواهد بود. اگر شنوایی شما دچار مشکل شده، یعنی مغز انرژی زیادی را برای شنیدن هدر می دهد و حافظه و فکر ضعیف می شوند، زیرا انرژی زیادی صرف آن ها نمی شود.

عذاب آور بودن صداهای بلند

گیر کردن در ترافیک و صدای بوق ماشین به شدت کلافه کننده است اما نباید دردناک باشد. اگر احساس کردید که این صداها برایتان درد ایجاد می کند، علامت کاهش شنوایی است. هنگامی که شنوایی کاهش پیدا می کند، گوش نمی تواند صداهای عمیق را بشنود که علامت آسیب دیدگی در آن است که شرح و توضیح این درد کار سختی است.

پرسیدن مدام کلمه چی؟

اگر با شنوایی در مکان هایی که صدا زیاد است، مانند رستوران مشکل دارید، احتمالاً مرتب از دیگران سوال می کنید که چی گفتی؟ یا چی؟ این کار نشان دهنده این است که شنوایی شما دچار مشکل شده، البته در صورتی که دیگران راحت همه چیز را بشوند و فقط شما با این موضوع مشکل داشته باشید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار