معاون پرورشی و فرهنگی:

ویژگی‌های اخلاقی و رفتاری شهید‌مطهری، او را شایسته الگوی معلمان قرار داد

تهران (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با برشمردن برخی از ویژگی‌های اخلاقی و رفتاری شهید مرتضی مطهری، او را شایسته الگوی معلمان دانست.

کد مطلب: ۱۲۷۵۵۲۲
لینک کوتاه کپی شد
ویژگی‌های اخلاقی و رفتاری شهید‌مطهری، او را شایسته الگوی معلمان قرار داد

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل معاونت پرورشی و فرهنگی، اصغر باقرزاده در مراسم گرامیداشت مقام معلم و سالروز شهادت استاد مرتضی مطهری که در منطقه ۱۲ تهران برگزار شد گفت: خدا را شاکریم که در این مراسم نورانی یعنی گرامیداشت مقام معلم حضور داریم.

وی ادامه داد: در طول تاریخ معلمان بسیاری وجود داشته‌اند اما چرا روز شهادت استاد مطهری روز تکریم معلم مقرر شده است؟ این امر به ویژگی‌های این استاد شهید بر‌می‌گردد.

باقرزاده با اشاره به ویژگی‌هایی که در آن بزرگوار وجود داشت، گفت: ایشان اهل تقوی بود و به اساتید خود احترام می‌گذاشت همچنین در برابر شاگردان خود نیز خاضع و متواضع بود و رابطه معنوی با آنان داشت.

معاون پرورشی و فرهنگی خاطرنشان کرد: انتقال معنویت به شاگرادن یکی از جنبه‌های دیگر این استاد شهید بود وی با ساده‌زیستی خود الگوی مناسبی برای شاگردان خود بود و البته ویژگی‌های بسیار دیگری که در وی وجود داشت، باعث شد سالروز شهادت ایشان روز تکریم از مقام معلم تعیین شود.

وی ادامه داد: تفکر یک ساعت بسیاری از دریچه‌های معرفت را بر روی انسان باز می‌کند و از جمله خصوصیات بارز شهید مطهری اهل تفکر بودن بود.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اساتید شهید مطهری گفت: ایشان اساتید ربانی مانند حضرت امام خمینی (ره) و علامه طباطبایی (ره) داشتند، بیشتر اهل تفکر بودند و با تفکر به بسیاری از معارف دست یافتند.

وی افزود: با مطالعه آثار این شهید بزرگوار می‌توان به افکار آن شهید پی برد و اکنون هم برای کسانی که به دنبال مباحث مبنایی هستند کتاب‌های ایشان قابل استفاده است.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش با اشاره به حدیث نبوی ادامه داد: همه ما مدیون معلمان و قدردان آنها هستیم زیرا پیامبر فرمود: «هنگامیکه معلم به دانش‌آموز آموختن را یاد می‌دهد و کودک چیزی می‌آموزد خداوند دانش‌آموز، پدر، مادر و معلم او را از آتش دوزخ دور می‌کند.»

وی گفت: تقارن روزهای پایانی ماه مبارک رمضان با سالروز شهادت استاد مطهری بسیار نیکو و زیباست. ان شالله به برکت خون شهید مطهری ما نیز بتوانیم در این دنیا راه خود را پیدا کنیم.

در آغاز این مراسم اصلانی، مدیر منطقه ۱۲ آموزش و پرورش تهران ضمن خوش‌آمد گویی به مهمانان گفت: استاد مطهری الگویی برای همه معلمان است و ما معلمان از ایشان و شهدای دیگر انقلاب درس‌های بسیاری دریافت کردیم.

وی ادامه داد: مطالعه آثار شهید مطهری سودمند و مفید فایده خواهد بود و در ادامه باید بیانیه گام دوم انقلاب مقام معظم رهبری نیز اجرا شود و آثارش در زندگی و رفتار ما مشهود باشد.

در پایان مراسم محل شهادت استاد مرتضی مطهری توسط حاضران در مراسم گلباران شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار