هشدار پلیس فتا درباره کلاهبرداری در پوشش پرداخت فطریه

تهران (پانا) - رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتا انتظامی کشور با تاکید بر افزایش صفحات فیشینگ و جعلی در روزهای پایانی ماه مبارک رمضان و در پیش بودن عید سعید فطر از شهروندان خواست مراقب کلاهبرداران سایبری با ترفندهای جمع آوری فطریه و زکات فطره در فضای مجازی باشند.

کد مطلب: ۱۲۷۵۴۴۶
لینک کوتاه کپی شد
هشدار پلیس فتا درباره کلاهبرداری در پوشش پرداخت فطریه

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس فتا، سرهنگ علی محمد رجبی با توجه به درپیش بودن عید سعید فطر گفت: سوءاستفاده از ایام و مناسبت‌های مذهبی و برانگیختن احساسات و عواطف هموطنان عزیز به دنبال کلاهبرداری از آنان هستند.

وی ادامه داد: انتشار تصاویر احساسی، ارسال پیامک‌های مناسبتی، انجام تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی و سوءاستفاده از عناوین سازمان‌ها و موسسه‌های خیریه از مهمترین روش‌های مجرمانه‌ای هستند که در جهت جلب اعتماد قربانیان به کاربرده خواهند شد.

سرهنگ رجبی از احتمال افزایش صفحات جعلی و انجام تبلیغات جذاب و اغوا کننده در روزهای پایانی ماه مبارک رمضان خبر داد و گفت: هموطنان عزیز بدون توجه به پیام‌هایی دریافتی از افراد ناشناس می‌توانند امنیت سایبری خود را افزایش دهند.

این مقام مسئول ادامه داد: یکی از مهمترین موضوعات در این حوزه پرداخت فطریه به افراد نیازمند است که در این زمینه نیز برخی از افراد سودجو با راه‌اندازی کانال‌ها و گروه‌های مختلف و حتی سوءاستفاده از عناوین سازمان‌ها و انجام تبلیغات مختلف سعی در کلاهبرداری و برداشت غیر مجاز از حساب بانکی کاربران هستند.

رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتا انتظامی کشور در ادامه تاکید کرد: هموطنان برای پرداخت فطریه یا کفاره روزه حتما از طریق سازمان‌ها و نهادهای مربوطه و مورد تایید که توسط رسانه‌ها و خبرگزاری‌های رسمی معرفی شده اقدام و از پرداخت هرگونه وجه به حساب‌های شخصی و نامعتبر جدا خودداری کرده تا در دام مجرمان سایبری گرفتار نشوند.

سرهنگ رجبی بیان کرد: در صورت پرداخت اینترنتی، کاربران باید دقت لازم را داشته باشند و هنگام وارد کردن اطلاعات بانکی خود به آدرس سایت و درگاه بانکی که با https آغاز می‌شود توجه کنند. همچنین در نظر داشته باشند تمامی درگاه‌های بانکی به دامنه shaparak.ir ختم می‌شوند.

وی گفت: سایت پلیس فتا به آدرس cyberpolice.ir مرجعی کامل از اخبار، اطلاعات و آموزش‌های سایبری بوده و کاربران با مراجعه به آن‌ها می‌توانند راهنمایی‌های لازم را دریافت کنند و در صورت نیاز نیز می‌توانند گزارش موارد مشکوک به صفحات جعلی با عناوین جمع‌آوری فطریه و زکات را در سامانه پاسخگویی فوریت‌های سایبری و شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ به‌صورت شبانه‌روزی با همکاران ما در میان بگذارند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار