اعلام برنامه‌های آموزش و پرورش کردستان به‌مناسبت هفته بزرگداشت مقام معلم

سنندج (پانا) - مدیر کل آموزش و پرورش کردستان در آستانه روز معلم، برنامه‌های ستاد بزرگداشت مقام معلم استان در سال ۱۴۰۱ را اعلام کرد.

کد مطلب: ۱۲۷۵۴۱۶
لینک کوتاه کپی شد
اعلام برنامه‌های آموزش و پرورش کردستان به‌مناسبت هفته بزرگداشت مقام معلم

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش کردستان، هاشم ناظمی جلال با گرامیداشت یاد و خاطره استاد شهید مرتضی مطهری و شهدای فرهنگی و تبریک هفته معلم، از اجرای برنامه های ویژه به همین مناسبت در سطح واحدهای اداری و آموزشی استان خبر داد.

وی حضور مسئولین استان و شهرستان در مدارس و تبریک روز معلم با اهدای شاخه های گل و تجلیل از مقام معلم (سپاس معلم) را یکی از برنامه های استان برشمرد و با اشاره به تقارن روز معلم با عید سعید فطر، گفت: این برنامه یکشنبه یازدهم اردیبهشت ماه در تعدادی از مدارس استان انجام می شود.

ناظمی جلال دیدار اعضای ستاد بزرگداشت مقام استان با نماینده ولی فقیه در کردستان و دیدار مدیران و روسا و اعضای کمیته های بزرگداشت مقام شهرستانها و مناطق با امامان جمعه در روز چهارشنبه ۱۴ اردیبهشت و مراسم غبار روبی و عطر افشانی گلزار مطهر شهدای والامقام انقلاب اسلامی با حضور مسئولان آموزش و پرورش، دانش آموزان و فرهنگیان در روز پنج شنبه ۱۵ اردیبهشت ماه را از عناوین برنامه های ستاد بزرگداشت مقام معلم استان ذکر کرد که بر اساس روزشمار هفته معلم برگزار می شود.

وی اختصاص بخشی از خطبه های نماز جمعه استان در مورخ ۱۶ اردیبهشت توسط امامان جمعه و ایراد سخن در پیش از خطبه های نماز جمعه توسط مدیر کل آموزش و پرورش در مرکز استان و مدیران و روسای آموزش و پرورش در شهرستانها و مناطق و برگزاری مراسم نمادین هفته بزرگداشت مقام معلم و آیین تجلیل از معلمان سرآمد و منتخب استان در روز شنبه ۱۷ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ را از دیگر برنامه های هفته معلم عنوان کرد.

مدیر کل آموزش و پرورش کردستان دیدار معلمان سرآمد و منتخب استانها با مقام معظم رهبری و ریاست محترم جمهوری در تهران را از دیگر برنامه های ستاد بزرگداشت مقام معلم برشمرد و گفت: نمایندگان و معلمان منتخب استان نیز در این مراسم شرکت خواهند کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به تشریح سایر برنامه های هفته بزرگداشت مقام معلم استان پرداخت و فضا سازی و انجام تبلیغات محیطی در واحد های اداری و آموزشی و در سطح شهر با نصب پلاکارد و بنر، بهره گیری از ظرفیت سایر دستگاه های اجرایی در راستای نکوداشت مقام معلم از جمله صدا و سیما و رسانه های گروهی، برگزاری مراسم روز معلم در کلیه مدارس و تجلیل از معلمان خدوم و برگزاری مراسم نمادین و ویژه برنامه هفته معلم در شهرستان ها و مناطق و تجلیل از معلمان سرآمد با حضور مسئولان محلی را از برنامه های ستاد عنوان کرد.

به گفته وی دیدار با خانواده معظم شهدای فرهنگی، عیادت از بیماران فرهنگی و سرکشی به خانواده های معلمان متوفی بر اثر کرونا، اجرای برنامه های فرهنگی، هنری، ورزشی، مسابقات دانش آموزی شامل دلنوشته، نقاشی و همچنین بهره گیری از فضای مجازی جهت جریان سازی و بزرگداشت چهل و سومین سالگرد شهادت شهید مطهری و تکریم مقام والای این شهید در برنامه ها متناسب با شخصیت فرهیخته شهید از دیگر برنامه های استان است.

مدیر کل آموزش و پرورش کردستان در ادامه گفت: حضور معلمان سرآمد استان در برنامه های صدا و سیما و معرفی جلوه های ویژه معلمی از طریق برنامه های رسانه ملی و رسانه های گروهی و اجرای پویش معلم خوب من، در فضای مجازی سایر برنامه هایی است که برای اجرا پیش بینی شده است.

گفتنی است ۱۲ لغایت ۱۸ اردیبهشت ماه به عنوان روز معلم نام گذاری شده و هر ساله به همین مناسبت ویژه برنامه هایی در سطح کشور و استان انجام می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار