مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان هرمزگان خبر داد

رشد ١٣٧ درصدی اجرای فعالیت‌های فرهنگی در کتابخانه‌های عمومی استان هرمزگان

هرمزگان(پانا)- مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان هرمزگان از برگزاری بیش از ۱۰ هزار فعالیت فرهنگی در مجموعه کتابخانه‌های عمومی استان در سال ۱۴۰۰ خبر داد.

کد مطلب: ۱۲۷۵۲۸۵
لینک کوتاه کپی شد
رشد ١٣٧ درصدی اجرای فعالیت‌های فرهنگی در کتابخانه‌های عمومی استان هرمزگان

امینه دریانورد، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان هرمزگان از برگزاری بیش از ۱۰ هزار برنامه فرهنگی با محوریت کتاب در مجموعه کتابخانه‌های عمومی استان هرمزگان خبر داد.

وی با تاکید بر لزوم اهتمام ویژه به توسعه فرهنگ کتابخوانی، اظهار داشت: لازم است تدابیر ویژه ای به منظور انس بیشتر نوجوانان و جوانان با کتاب اندیشیده شود؛ برگزاری نشست های کتابخوانی می تواند بسیار تاثیرگذار باشد. لازم است به خاطر داشته باشیم که اقدامات این حوزه باید توأم با ابتکار، اندیشه، خلاقیت و نوگرایی باشد؛ زیرا افزایش مهارت های فردی، سواد اجتماعی، تقویت دانش عمومی و بهبود سبک زندگی کودکان با روش های خلاقانه و مبتکرانه امکان پذیر است.

دریانورد ادامه داد: در همین راستا، کتابخانه های عمومی استان هرمزگان در سال ۱۴۰۰، اقدام به برگزاری ۲۵۰۰ برنامه ویژه کودکان؛ ۲۷۵۲ نشست معرفی کتاب؛ ۲۹۶ نشست کتاب خوان؛ ۳۶۲ جلسه مطالعاتی و ... نموده است و نسبت به سال ۱۳۹۹ رشد ۱۳۷ درصدی را شاهد بوده‌ایم و این نشان از علاقه مندی کتابداران و کارشناسان عزیز نسبت به ترویج فرهنگ کتابخوانی است.

این مقام مسئول به توسعه روز افزون شبکه های ارتباطی در بستر اینترنت و نیز علاقه مندی نسل جوان به استفاده از این ابزارهای هوشمند اشاره و تصریح کرد: کتابداران در شرایط کرونا، بخش اعظمی از فعالیتهای ترویجی خود را در بستر فضای مجازی دنبال می‌کنند و از این فضا برای جلب توجه جوانان به کتابخوانی با تولید محتواهای جذاب، پخش زنده برنامه‌های فرهنگی در بستر فضای مجازی و .. استفاده می‌کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار