در جلسه هم‌اندیشی اتحادیه انجمن‌های اسلامی عنوان شد:

رسالت‌ مهم اتحادیه انجمن‌های اسلامی در راستای جهاد تبیین، تحکیم مبانی دینی و اعتقادی دانش‌آموزان است

تهران (پانا) - سرپرست آموزش و پرورش منطقه ۱۴، فعالیت اتحادیه انجمن‌های اسلامی در مناطق را استمرار جریان زنده و جاری آرمان‌های بنیانگذار انقلاب در بین جوانان دانست و عنوان کرد از جریانات مثمر ثمر در تأثیرگذاری فکری و تربیتی دانش‌آموزان، اتحادیه انجمن‌های اسلامی است که رسالت‌ مهم اتحادیه در راستای جهاد تبیین، تحکیم مبانی دینی و اعتقادی دانش‌آموزان است. 

کد مطلب: ۱۲۷۵۱۰۸
لینک کوتاه کپی شد
رسالت‌ مهم اتحادیه انجمن‌های اسلامی در راستای جهاد تبیین، تحکیم مبانی دینی و اعتقادی دانش‌آموزان است

جلسه هم‌اندیشی اتحادیه انجمن‌های اسلامی، با حضور قاسم بیانی؛ سرپرست آموزش و پرورش منطقه ۱۴، محمد علی صمیمی؛ رییس اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان شهر تهران و محمد‌رضا آقایی؛ رییس اتحادیه انجمن‌های اسلامی ناحیه شرق تهران و رضا عابدیان؛ رییس اتحادیه انجمن‌های اسلامی منطقه ۱۴، در خصوص تحقق اهداف و ارزش‌های اسلامی، در آموزش و پرورش منطقه ۱۴ برگزار شد.

قاسم بیانی؛ سرپرست آموزش و پرورش منطقه ۱۴، گفت: «با توجه به روحیه جوانی مجموعه اتحادیه انجمن اسلامی کشور و شهر تهران سعی بر آن داریم با توجه به ظرفیت‌‌های موجود اتحادیه و حمایت اداره آموزش و پرورش منطقه ۱۴، آمار مدارس دانش‌آموز انجمنی منطقه را به سطح بالایی برسانیم. ما به دنبال تحول فضای انجمن دانش‌آموزی مدارس نسبت به برگزاری رویداد‌های ملی کشور در منطقه هستیم و این امر با همکاری و تعامل اتحادیه انجمن اسلامی دانش آموزان و اداره آموزش و پرورش میسر خواهد شد.»

وی در خصوص نقش مؤثر انجمن‌های اسلامی، خاطر نشان کرد: «نقش مؤثر انجمن‌های اسلامی در انتقال مفاهیم دینی به دانش‌آموزان کاملا مشهود است. این انجمن، بهترین بستر را در راستای پرورش و بالندگی دانش‌آموزان فراهم می‌کند و آشناکردن دانش‌آموزان با مفاهیم دین، ترویج فرهنگ اسلامی و انقلابی از وظایف و رسالت انجمن‌های اسلامی است.»

بیانی در این راستا ادامه داد: «زمانی که دانش‌‌آموزان به خوبی و عمیقا با مفاهیم اسلامی آشنا شوند، به سوی تغییر نگرش و ارتقای سطح دینی حرکت خواهند کرد. در این زمینه، نقش انجمن‌های اسلامی بسیار مؤثر و اساسی است. جوانان با تفکر جهادی در گام اول انقلاب، ضمن نقش‌ آفرینی در پیروزی انقلاب و استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی در دفاع مقدس و سازندگی کشور، نقش محوری داشتند و همچنان دارند.»

وی در خصوص فعالیت‌های خویش در انجمن اسلامی، اظهار کرد: «‌خودم به عنوان یک دانش آموز انجمنی، در انجمن فعال بودم. خیلی از فعالیت‌های دانش‌آموزان در زمینه سرود، احکام و قرآن، همه از دل انجمن خارج می‌شد و در واقع با جان گرفتن انجمن اسلامی، پویایی و نشاط در سطح مدارس صورت می‌گرفت. از این رو ما به دنبال تحول فضای انجمن دانش‌آموزی مدارس، نسبت به برگزاری رویداد‌های ملی کشور در منطقه هستیم و این امر با همکاری و تعامل انجمن اسلامی و اداره آموزش و پرورش میسر خواهد شد.»

در ادامه جلسه، محمد‌علی صمیمی؛ رییس اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان شهر تهران گفت: «جوانان هر جامعه نیروی اصلی آن جامعه هستند و دشمنان ایران پس از پایان جنگ تحمیلی، رویکرد جنگی خود را نسبت به کشور ما تغییر داده و با شروع جنگ نرم، جوانان کشور ما را مورد هدف قرار داده است. در این راستا نقش انجمن اسلامی در آگاه‌سازی جوانان در خصوص جنگ نرم بسیار مؤثر است.»

بیانی در پایان ضمن تقدیر از فعالیت‌های اتحادیه، از ارتقاء سطح تعاملات و همکاری‌ها استقبال کرد و افزود: «اتحادیه انجمن‌های اسلامی در مسیر تحقق اهداف، ارزش‌های اسلام و انقلاب قدم بر می‌دارد و بسیار متعهدانه پیگیر فعالیت‌های خود نسبت به نظام است. از تمامی مسئولین و نهاد‌های مستقر در منطقه ۱۴ خواستار همکاری و حمایت از فعالیت‌های انجمن‌های اسلامی هستیم تا تحقق اهداف انقلابی به صورت همه جا در منطقه محقق شود.»

*دانش‌آموز خبرنگار؛ عطیه چوپانی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار