حال وهوای ششمی‌ها برای ورود به مدارس سمپاد

کرج (پانا) - مدارس سمپاد، جزو مدارسی هستند که هر ساله تعداد زیادی از دانش‌آموزان برای پذیرش در آزمون آن تلاش می‌کنند. سمپاد مخفف سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان است.

کد مطلب: ۱۲۷۵۱۰۲
لینک کوتاه کپی شد
حال وهوای ششمی‌ها برای ورود به مدارس سمپاد

افسانه چقا آموزگار پایه ششم دبستان امام مهدی (عج )در خصوص پذیرش دانش آموزان در آزمون سمپاد در گفت گو با پانا گفت: «مدارس سمپاد با مدارس عادی تفاوت زیادی ندارند، اما اگر برخی از دانش آموزان سطح هوشی بالایی دارند و نسبت به دانش آموزان دیگر اطلاعات بیشتری دارند بهتر است در مدارس سمپاد ثبت نام کنند، ولی نمی توانیم بگوییم اگر دانش آموزان در آن جا تحصیل کنند موفق ترند. البته دانش آموزان با استعدادی هستند که در مدارس عادی تحصیل می کنند و رتبه برتر کنکور نیز می شوند.»

وی افزود: «اگر دانش آموزی قصد درس خواندن داشته باشد در هر مدرسه ای می تواند موفق شود.»

این آموزگار در ادامه اضافه کرد: «درمورد مدارس خاص هم به نظر من مدارس نمونه دولتی از تیزهوشان بهتر است، چون بچه ها آن چنان خسته نمی شوند و رقابت زیادی هم صورت نمی گیرد، اما این را هم بگویم باز بستگی به دانش آموز دارد. زیرا برخی از دانش آموزان از سطح هوشی بالایی برخوردارند. به طوری که مثلا در یک کلاس که سطح تمامی دانش آموزان متوسط است و آموزگار متناسب با آن سطح تدریس می کند، برای دانش آموز سطح بالا کلاس خسته کننده می شود و قطعا این دانش آموز بهتر است در مدارس تیزهوشان تحصیل کند و با دانش آموزان هم سطح خود سنجیده شود.»

در ادامه فرناز وثوق یکی از دانش آموزان پایه ششم که در آزمون سمپاد شرکت کرده است، گفت:« به نظر من آن دسته از دانش آموزانی که درمدارس خاص تحصیل می کنند آگاهی بیشتری دارند.»

نژلا محمدی دیگر دانش آموز این دبستان بیان کرد: «به عقیده من اکثر کسانی که کنکور قبول می شوند از مدارس خاص،تیزهوشان یا نمونه دولتی هستند.»

اما تعدادی زیادی از دانش آموزانی بودند که در آزمون سمپاد شرکت نکردند که به نظر آنها دانش آموزان سختی زیادی در این مدارس می کشند و ممکن است باعث کم شدن علاقه آنها به ادامه تحصیل شود.

دانش‌آموز خبرنگار؛ آیلین فیضی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار