برگزاری یادواره شهید‌محمد رضایی در شیروان

شیروان (پانا) - یادواره شهید‌محمد رضایی، قهرمان اردوگاه اسرا در تکریت عراق، با حضور خانواده شهید و جمعی از مسئولین استانی، شهرستانی، فرهنگیان و دانش‌آموزان برگزار شد.

کد مطلب: ۱۲۷۴۱۷۸
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری یادواره شهید‌محمد رضایی در شیروان

امام جمعه شهرستان شیروان در این آیین با اشاره به آیاتی از قرآن کریم گفت: زنده واقعی در بین ما، شهدا هستند، اگر چه سال ها پیش به شهادت رسیده باشند اما باز هم زنده اند.

حجت الاسلام والمسلمین حسین تکمیلی، ارتباط خوب شهدا با خدا، خواندن نماز، انجام اعمال عبادی روزانه، به موقع و سریع تشخیص دادن حق از باطل و دوست از دشمن و خوب عمل کردن را از ویژگی های شهدا برشمرد.

وی در ادامه گفت: وظیفه ما در قبال شهدا، پاسداشت خون آنان است و اگر می‌خواهیم در زندگی موفق شویم باید ارتباط خودمان را با خداوند متعال، اهل بیت (ع) و شهدا قوی تر کنیم.

تکمیلی انجام کار در عرصه‌های مختلف جهادی، خوب درس خواندن، تلاش و خدمت صادقانه به مردم را از دیگر وظایف همگانی در برابر پاسداشت خون شهدا مطرح کرد و افزود: قرار گرفتن در مسیر جهاد تبیین، همان ادامه دادن راه شهدا است و ما باید در این جهاد، ارزش ها، موفقیت های انقلاب و راه شهدا را برای دیگران بازگو کنیم.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان شیروان نیز در این آیین گفت: شهید محمد رضایی میهمان شهر ما هستند و پدر گرانقدر شهید محمد رضایی هم ابر مردی است که توانسته است ابر قهرمانی همچون شهید محمد رضایی را در مکتب اهل بیت تربیت کند تا در برابر دشمنان ایستادگی کرده و نگذارند حتی یک وجب از خاک ایران در اختیار دشمنان قرار بگیرد.

وی در پایان با گرامیداشت نام و خاطره شهید سلیمانی،بیان کرد: دانش‌آموزان ما، اگرچه دارای جثه ای کوچک هستند، اما در دفاع از این کشور، دلهایی بزرگ و با غیرت دارند.

این آیین با حضور علی جدی نماینده مردم شریف شهرستان شیروان در مجلس شورای اسلامی، جمعی از مدیران، دبیران و دانش آموزان دبیرستان های نمونه مالک اشتر، دکتر علی شریعتی، هیئت امنایی جانباز معصومی، گروه پیشتازان سازمان دانش آموزی شهرستان شیروان، از مدارس شاهد یک، شاهد چهار و شاهد پنج برگزار شد.

لازم به ذکر است، شهید محمد رضایی فرزند رمضانعلی، در سال 1346 در مشهد مقدس متولد شد و با شرکت در عملیات کربلای 4 پس از مقاومت بسیار به اسارت دشمن بعثی در آمد و در سال 1365 پس از تحمل شکنجه های ناجوانمردانه بعثیان در اردوگاه شماره 11 اسرای ایرانی واقع در شهر تکریت عراق به شهادت رسید و پس از 16 سال پیکر پاکش به ایران منتقل و به سفارش پدر بزرگوارش در جوار مسجد امام سجاد (ع) واقع در کیلومتر 15 شیروان به فاروج مجدد به خاک سپرده شد.

خبرنگار: حسینعلی ظفری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار