به‌مناسبت گرامیداشت هفته سلامت؛

اختتامیه جشنواره سفیران سلامت و تجلیل از مربیان و سفیران سلامت برگزار شد

هرمزگان (پانا) - به‌مناسبت گرامیداشت هفته سلامت؛ آیین نمادین اختتامیه جشنواره سفیران سلامت و تجلیل از مربیان و سفیران سلامت در بشاگرد برگزار شد.

کد مطلب: ۱۲۷۴۰۱۹
لینک کوتاه کپی شد
اختتامیه جشنواره سفیران سلامت و تجلیل از مربیان و سفیران سلامت برگزار شد

مراسم اختتامیه جشنواره سفیران سلامت دانش آموزی شهرستان بشاگرد با حضور سرپرست آموزش و پرورش، معاون پرورشی و تربیت بدنی و مسول سازمان دانش آموزی و مدیر کانون فرهنگی و تربیتی و کارشناسان سلامت و بهداشت و تربیت بدنی جمعی از و مربیان بهداشتی در بشاگرد برگزار شد.

سرپرست آموزش و پرورش شهرستان بشاگرد در این مراسم با بیان اینکه رعایت نکردن سبک زندگی سالم و کم تحرکی موجب بسیاری از بیماری ها می شود، گفت: با تغییر الگوی زندگی می توان یک زندگی سالم و شادابی داشته باشیم.

محمد جباری افزود: سفیران سلامت بعنوان پیام آوران بهداشت و سلامت، آموزش‌های بهداشتی را توسط مربیان و یا رابطین بهداشت فرا می گیرند تا به خانواده های خود این آموزش های بهداشتی را انتقال داده و باعث فرهنگسازی در زمینه بهداشت و پیشگیری از بیماری ها شوند.

سرپرست آموزش و پرورش شهرستان بشاگرد در ادامه، خودمراقبتی و ترویج ارتقای سلامت در بین دانش آموزان را از اهداف سفیران سلامت در مدارس عنوان کرد و گفت: حدود ۴ هزار و ۲۶۹ نفر سفیر سلامت در مقطع ابتدایی، ۲ هزار و ۹ نفر سفیر سلامت در دوره متوسطه اول و ۱ هزار و ۵۱۴ نفر سفیر سلامت در متوسطه دوم در مدارس شهرستان بشاگرد فعالیت می کنند.

جباری افزود: فعالیت سفیران سلامت دانش آموزی تنها در حوزه های بهداشت فردی و عمومی و سلامت جسمی تعریف نمی شود بلکه سلامت روان نیز بسیار مهم است و در این حوزه نیز مشاوران مدارس با همکاری مربیان بهداشت آموزش های لازم را به سفیران سلامت انتقال دهند.

در ادامه این مراسم نیز در راستای تقدیر از تلاش ها و مساعی مدیر و کارکنان مجموعه بهداشت و درمان شهرستان با آموزش و پرورش ، از کارشناسان فعال آن مجموعه نیز با اهدا لوح تقدیر شد.

همچنین در پایان این مراسم یک مربی بهداشت و ۱۲ نفر از سفیران دانش آموز نیز مورد تقدیر قرار گرفتند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار