معاون آموزش ابتدایی استان آذربایجان‌شرقی:

تربیت نسل جدید با رساندن آنان به حیات طیبه نهایی امکان‌پذیر است

تبریز(پانا) - معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان آذربایجان‌شرقی در جمع مدیران مدارس ابتدایی ناحیه ۳ تبریز، لازمه رسیدن به حیاط طیبه دانش‌آموزان را در توجه متولیان امر به اصل تربیت تمام ساحتی دانست.

کد مطلب: ۱۲۷۴۰۰۶
لینک کوتاه کپی شد
تربیت نسل جدید با رساندن آنان به حیات طیبه نهایی امکان‌پذیر است

کامیار قهرمانی فرد در این جلسه گفت: لازم است در آستانه هفته بزرگداشت مقام معلم، برنامه ریزی و هماهنگی‌های درون و برون سازمانی جهت تکریم ایثارگران جبهه علم و دانش صورت بگیرد.

وی با بیان فرازهایی از کتاب نهج البلاغه به عنوان مکتبی برای مدیریت جامع، افزود؛ معیار ها و صفات بارزی برای یک مدیر توانمند تعریف شده است که می توان آن را در سه دسته معیارهای تخصصی، ارزشی و مکتبی طبقه بندی کرد که مطالعه آن راهگشای مدیران در تمامی سطوح خواهد بود.

معاون آموزش ابتدایی استان با تبیین مختصات نظام تربیتی قرن جدید، خاطرنشان کرد؛ در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، تربیت نسل جدید با رساندن آنان به حیات طیبه نهایی می شود و این موضوع زمانی محقق خواهد شد که متولیان امر، که همانا فرهنگیان هستند اصل تربیت تمام ساحتی دانش آموزان را مدنظر قرار دهند.

این مقام مسئول تصریح کرد؛ سیاست گذاری، برنامه ریزی و توجه به همه ابعاد وجودی انسان در تربیت ضروری بوده و بایستی از توجه تک بعدی به مقوله تربیت خوداری نمود؛ به اهداف آشکار و پنهان دروس عنایت و دانش آموزان را برای زندگی در یک جامعه ایرانی - اسلامی آماده کرد.

قهرمانی فرد اظهار داشت؛ یکی از مهم ترین ضروریات حرفه معلمی، اخلاق نیکو، ایجاد شور و شوق و انگیزه بوده و فرض بر این است که تمامی عوامل مدرسه ضمن رعایت این اصول، اندیشه های خود را به محصلان تزریق نکرده و فضایی مهیا سازند که کودکان در جهت فطرت ذاتی خود و در مسیر درست و تعریف شده سند تحول بنیادین به رشد برسند

وی همچنین در پایان با اشاره به حضوری شدن کامل مدارس و فعالیت مدارس در شرایط پساکرونا، توجه به طرح تثبیت و جبران یادگیری و تمرین و تکرار برای تعمیق یادگیری مهارت های سواد پایه در فرصت اردیبهشت ماه، نظارت بر کلاس های درس و نیز توجه به تنظیمات مدرسه ای دانش آموزان و درک و پذیرش آنان و ایجاد محیط بانشاط و توجه به تفاوت های فردی را خواستار شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار