احمد صادقی پس از استماع سخنان شهردار تهران:

دولت باید هزینه اداره پایتخت را از دوش مردم بردارد

تهران (پانا) - رییس کمیته شفافیت و شهر هوشمند شورای اسلامی شهر تهران ضمن بیان این مطلب که اداره شهر تهران به عنوان پایتخت جمهوری اسلامی ایران به صورت مشارکتی ممکن است و سهم هر سازمان و نهاد باید در این امر مشخص شود گفت تلاش مدیریت شهری تهران در انعقاد تفاهم نامه‌های مشارکتی برای مشخص کردن سهم هر نهاد یا سازمان در اداره پایتخت ستودنی است و در این میان دولت باید هزینه اداره پایتخت را بپردازد و این هزینه را از دوش مردم بردارد.

کد مطلب: ۱۲۷۳۲۱۳
لینک کوتاه کپی شد
دولت باید هزینه اداره پایتخت را از دوش مردم بردارد

احمد صادقی در شصتمین جلسه شورا و پس از سخنان شهردار تهران که در خصوص انعقاد تفاهم نامه های مشارکتی با سازمان ها و نهاد های دولتی بود گفت: توجه مدیریت شهری تهران به مدیریت مشارکتی شهر تهران و مشخص کردن سهم نهاد ها و سازمان ها برای اداره پایتخت کار بسیار پسندیده ای است و من از این دقت نظر و ریز بینی تشکر می کنم.

صادقی ادامه داد: شهر تهران را بایستی به صورت مشارکتی اداره کرد چرا که اگر تمام بار اداره شهر به دوش مردم باشد این اتفاق رقم نمی خورد.

این عضو شورا افزود: امیدواریم دولت هم به این بلوغ برسد که هزینه اداره تهران به عنوان پایتخت جمهوری اسلامی ایران را بپردازد.

احمد صادقی در ادامه اظهار داشت: می دانید که هزینه اداره شهر تهران از دو بخش تامین می شود، یک بخش از طریق عوارضی که از مردم دریافت می شود و یک بخش نیز مربوط به دولت است که می بایست هزینه های اداره تهران به عنوان پایتخت را پرداخت کند و این امر جدای از بحث کالبدی شهر تهران می باشد.

صادقی ادامه داد: دولت باید با اهتمام به این امر هزینه های اداره پایتخت را از دوش مردم بردارد .

رییس کمیته شفافیت و شهر هوشند شورای اسلامی شهر تهران اضافه کرد: در این راستا تلاش شهرداری تهران برای انعقاد تفاهم نامه های مشارکتی ستودنی است و شورای شهر نیز تمام قد خود را در کنار شهرداری و دولت برای رفع مشکلات مردم می بیند و از چنین اقداماتی حمایت می کند.

صادقی در ادامه افزود: در سالهای قبل زمانی که بنده به عنوان رییس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران بودم تفاهم نامه ای بین شهرداری و وزارت نیرو منعقد شد و این تفاهم نامه به جهت اینکه بعضی تفاهم نامه ها از جنس توافق نامه هستند و بار مالی ایجاد می کنند نیازمند حمایت های شورای شهر از منظر کارهای تقنینی و نظارتی بود و لذا این تفاهم نامه به صورت سه جانبه بین شورا، شهرداری و وزارت نیرو منعقد شد.

وی افزود: امضای رییس شورا (آقای مهندس چمران) سبب شد موضوع تفاهم نامه به کمیسیون های اصلی ارجاع شود که این امر هم بحث نظارتی شورا را در پی داشت و هم اینکه در هر جایی نیاز به وضع ضوابط و قوانین جدید احساس می شد سبب تسریع در کار می گشت.

صادقی در ادامه اظهار داشت: لذا پیشنهاد من این است این تفاهم نامه ها که به درستی دارد انجام می شود و سهم همه در اداره شهر تهران مشخص می شود حمایت های شورا را نیز در پی داشته باشد تا خدمات بهتری به مردم ارایه شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار