دومین نشست مجلس دانش‌آموزی استان یزد برگزار شد

یزد (پانا) - این نشست با مشارکت نمایندگان مجلس استان به صورت حضوری و برخط و در حضور معاون پرورشی اداره کل آموزش و پرورش، رییس سازمان دانش‌آموزی استان، کارشناس دبیرخانه مجلس دانش‌آموزی استان و کارشناس مسئول فرهنگی هنری اداره کل برگزار شد.

کد مطلب: ۱۲۷۲۳۶۵
لینک کوتاه کپی شد
دومین نشست مجلس دانش‌آموزی استان یزد برگزار شد

به گزارش روابط عمومی مجلس دانش آموزی استان یزد "منصور کریمی" رییس سازمان دانش آموزی استان ضمن تقدیر و تشکر از نمایندگان بابت همکاری جهت برگزاری این نشست و فعالیت های صورت گرفته توسط آنها برای روند انجام ادامه فعالیت ها اعضا را راهنمایی کردند.
در ادامه این جلسه نمایندگان ناطق از جمله آقایان غفاریان و اسلامی و خانم ها انتظاری و رادی به موضوعات مختلفی از قبیل مشکلات به وجود آمده با حضوری شدن مدارس، مشکلات مالی و هزینه های مدارس غیردولتی و دولتی و ... پرداختند.
"حسینعلی ملانوری" معاونت پرورشی اداره کل آموزش و پرورش در صحبت های خود به مسائلی که توسط ناطقان مطرح شده بود پاسخ دادند و به نمایندگان استفاده هر چه بهتر از این زمینه در راستای یادگیری اصول مطالبه گری و تمرین دموکراسی را توصیه کردند. وی همچنین تحکیم جایگاه و فعالیت شوراهای دانش آموزی توسط اعضای مجلس دانش آموزی در بازدید از مدارس و اجرای پویش های دانش آموزی در سطح مدارس جهت ارتباط گیری بهتر مجلس با دانش آموزان و پیش بردن فعالیت ها به صورت مدرسه محور را به اعضای جلسه پیشنهاد کردند.
در ادامه نیز "سید حسین رستگاری" رییس مجلس دانش آموزی استان ضمن جمع‌بندی صحبت های قبلی موضوعاتی از جمله حضور نماینده دانش آموزان در جلسات شوراهای آموزش و پرورش شهرستان ها و استان و حضور نماینده شوراهای دانش آموزی در جلسات اولیا و مربیان به منظور ارتباط بهتر بین دانش آموزان و مسئولین و داشتن نقش در تصمیم‌گیری های مربوطه را خواستار شد.

وی با اشاره به توانایی های مجلس دانش آموزی افزود: از مسئولین حاضر در جلسه و دیگر اعضا درخواست داریم تا از مجلس دانش آموزی نه فقط به عنوان زمینه ای برای یادگیری و تمرین دموکراسی نمایندگان بلکه از آن به عنوان فرصتی برای برقراری ارتباط موثرتر مسئولین با دانش آموزان و نزدیک کردن نظرات آنها استفاده شود و از همه مهمتر برای اعضای مجلس دانش آموزی فراهم آوردن زمینه امور اجرایی جهت فعالیت هر چه بهتر مجلس برای دانش آموزان را می‌خواهیم.

همچنین طرح آموزشی جامعی را با نام سلسله همایش جمع بندی دروس برای دانش آموزان را ارائه کرد و این طرح را در دستور کار مجلس یازدهم قرار داد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار