برپایی ضیافت افطار به میزبانی دانش‌آموزان متوسطه در بشاگرد

هرمزگان (پانا) - مسئول سازمان دانش‌آموزی شهرستان بشاگرد از برپایی ضیافت افطار به میزبانی دانش‌آموزان متوسطه در این منطقه خبر داد.

کد مطلب: ۱۲۷۲۱۱۲
لینک کوتاه کپی شد
برپایی ضیافت افطار به میزبانی دانش‌آموزان متوسطه در بشاگرد

یعقوب حسن زاده، مسول مرکز نیکوکاری حضرت امیرالمومنین و مسئول سازمان دانش آموزی شهرستان بشاگرد با اعلام این خبر افزود: قلب پاک نونهالان پسر و دختر، میزبان روزه داران در ایام رمضان شد تا از برکات معنوی بی نصیب نباشند.

وی در خصوص اهمیت افطاری دادن به روزه د اران گفت: یکی از موضوعاتی که در فرهنگ قرآن و عترت بسیار مورد تأکید قرار گرفته، مسأله افطاری به روزه‌داران است. امام صادق (ع) در این باره می‌فرماید: «فِطرُکَ أخاکَ الصّائِمَ أفضَلُ مِن صِیامِکَ»؛ افطارى دادن به برادر روزه‌دارت از روزه‌‏ات بهتر است (کافی، ج 4، ص 68)

حسن زاده اظهار کرد: در همین راستا و در جهت عمل به این توصیه اهل بیت (ع)، تعدادی از دانش‌آموزان پسر و دختر رده‌های مختلف متوسطه مدرسه واقع در منطقه بشاگرد با همکاری مرکز نیکوکاری حضرت امیرالمومنین، چندین شب را به توزیع افطاری در بین دانش آموزان مؤمن و روزه‌دار اختصاص دادند تا با این کار خود را در ثواب شاغلین و روزه دارانی که به هر دلیل از ضیافت افطار در خانه های خود جامانده بودند روزه خود را در ضیافت نوجوانان پسر و دختر بشاگردی افطار کنند.

این مسئول در پایان خاطر نشان کرد: این طرح نوین تربیتی ابتکاری در چند مجتمع شبانه روزی پسر و دختر اجرا شد و این دانش آموزان با هدف بهره گیری از برکات معنوی رمضان اقدام به برپایی این ضیافت معنوی کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار