آغاز جهاد تبیین در قالب طرح«حضور برای ظهور»در مدارس شبانه‌روزی بشاگرد

هرمزگان (پانا) - سرپرست آموزش و پرورش بشاگرد از آغاز برنامه روشنگری جهاد تبیین در قالب طرح حضور برای ظهور، با همکاری طلاب حوزه علمیه و گروه جهادی فرهیختگان والی در مدارس این شهرستان خبر داد.

کد مطلب: ۱۲۷۲۱۰۸
لینک کوتاه کپی شد
آغاز جهاد تبیین در قالب طرح«حضور برای ظهور»در مدارس شبانه‌روزی بشاگرد

محمد جباری در این باره گفت: این اقدام روشنگرانه در راستای بیان دستاوردهای انقلاب اسلامی در طول چهار دهه گذشته و مقابله با هجمه های رسانه ای دشمن با رویکرد بیانیه گام دوم انقلاب اجرایی شده است.

وی بیان کرد: تبیین جنگ روانی و بررسی تکنیک ها و راهکارهای مقابله با آن، ارتقاء سواد رسانه ای دانش آموزان با محوریت تبیین بیانیه گام دوم انقلاب و دستاوردهای انقلاب در عرصه های مختلف از اقدامات اولیه جهاد تبیین در مدارس بشاگرد است.

سرپرست آموزش و پرورش شهرستان بشاگرد خاطر نشان کرد: دشمنان انقلاب اسلامی بزرگ نشان دادن مشکلات و سایر چالش‌های اجتماعی عملیات تخریب دستاوردهای انقلاب اسلامی را آغاز کرده اند، نوجوانان و جوانان دانش آموز و دانشجو مهم ترین جامعه هدف دشمن در این جنگ روانی هستند، بنابراین جهاد تبیین در حوزه تعلیم و تربیت از اهمیت بالایی برخوردار است.

جباری با اشاره به اینکه امروز رهبر معظم انقلاب مسئله تبیین را به عنوان یک فریضه فوری و قطعی بیان کرده اند، اضافه کرد: اقدام به هنگام و موثر در زمینه تبیین دستاوردهای انقلاب باید قبل از رخنه دشمن در امید و باور جامعه صورت پذیرد، یعنی بر ما وظیفه است تا در مدارس واقعیات و توانمندی های خودمان را با روش‌های علمی و قابل پذیرش به نوجوانان و جوانان تبیین کنیم، چرا که اگر ملتی دستاوردهای خود را ببیند و واقعیات و توانمندی خود را درک کند، اعتماد به نفس پیدا می‌کند و اگر ملتی توانایی‌ها و ظرفیت‌های خود را نبیند ناامید خواهد شد و از حرکت دست برمی‌دارد.

وی همچنین یادآور شد: تمرکز دشمن بر تحریف واقعیات برای تولید و تکثیر تهدید با استفاده از هر گونه فرصت، ضرورت ورود فوری همراه با بیان عالمانه، هنرمندانه و به هنگام در این جهاد را دو چندان می کند، زیرا مسوولیت روشنگری نسل نوجوان و جوان بر دوش فرهنگیان است.

سرپرست آموزش و پرورش شهرستان بشاگرد با بیان اینکه موضوع مهم امروز جهاد تبیین است،اضافه کرد: دانش آموزان و فرهنگیان بشاگرد با همکاری گروه‌های جهادی و طلاب حوزه علمیه در عمل به فرمایش رهبر انقلاب پیش قدم هستند.

وی خاطر نشان کرد: برای توفیق در جهاد تبیین نیاز به کار فرا سازمانی و جهادی است و نباید به دستورالعمل، بخشنامه و نامه اداری اکتفا کرد و باید با رفتار و کردار، دشمن را دقیق بررسی و برای مقابله و خنثی سازی آن اقدامات عملی عالمانه و راهکارهای موثر عملی در خط تبیین داشته باشیم.

جباری تاکید کرد: فضای مجازی صحنه نبرد عقیده ها و جنگ فرهنگ ها است. آشنایی جوانان و نوجوانان با ابزار روز ارتباط اجتماعی و تبادل اطلاعات موثرترین برنامه برای تبدیل تهدید به فرصت خواهد بود.

وی در ادامه اظهار کرد: این برنامه روشنگرانه در قالب طرح «حضور برای ظهور» از شب دهم ماه مبارک رمضان توسط کاروانی متشکل از فرهنگیان عضو کارگروه فرهنگی این مدیریت، اعضای گروه جهادی فرهیختگان والی و تعدادی از اساتید و طلاب حوزه علمیه صاحب الزمان (عج) بشاگرد در مجتمع های خوابگاهی مدارس شبانه روزی آغاز و تا پایان ماه مبارک رمضان ادامه خواهد داشت.

وی برگزاری ضیافت مشترک افطار با دانش آموزان، برگزاری نشست صمیمی طلاب و اساتید حوزه علمیه صاحب الزمان (عج) با دانش آموزان و پاسخگویی به سوالات آنها ،قرائت دعای افتتاح و مناجات خوانی را در کنار پرده خوانی جنگ شناختی و رسانه ای دشمنان ایران و اسلام، شگردها، تکنیک های رسانه ای معاندین و تبیین وظایف نوجوانان و جوانان در قبال آن را از برنامه های این گروه عنوان کرد و افزود: تاکنون ۱۰۱۰ نفر از دانش آموزان در مدارس روستاهای گرهون ، تیدر ، کلاهو ، درنگمدو ، جگدان ، خمینی شهر ،شهرک مطهر و اهون در این طرح شرکت کرده و پیش بینی می‌شود تعداد ۲۰۰۰ نفر از دانش آموزان خوابگاهی مقاطع متوسطه اول و دوم بشاگرد تا پایان ماه رمضان از این طرح بهره مند شوند.

شایان ذکر است، دانش آموزان دختر و پسر خوابگاهی شهرهای گوهران و سردشت، روستاهای بلبل آباد و سیت و ماستی نیز در شب های آینده در نشست روشنگری حضور برای ظهور شرکت خواهند کرد.

خبرنگار: یعقوب حسن زاده

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار