رویش جوانه امید در مدارس با اندیشه والای خیرین مدرسه‌ساز

شیراز (پانا) - بخشش و مهربانی، دو صفت آسمانی است که گاهی در وجود برخی از اهل زمین، با وضوح بیشتری دیده می‌شود. مثل انسان‌هایی که از اموالشان در راه تغذیه روح و روان خویش و برای کمک به دیگران بهره می‌برند‌.

کد مطلب: ۱۲۷۱۸۰۵
لینک کوتاه کپی شد
رویش جوانه امید در مدارس با اندیشه والای خیرین مدرسه‌ساز

مجتمع آموزشی امید و اندیشه، نامی جدید در فهرست مدارس ناحیه۱ شیراز است. وجه تمایز این مدرسه با دیگر مدارس، در نوع تاسیس آن است.
ساخت این مجتمع که در سال ۱۳۹۸ شروع شد، به همت دستان پرخیر نیکوکارانی هم‌چون «تُراث مظلوم»، خیر لبنانی مقیم شیراز و «محمدعلی فرد سرهنگی» صورت گرفت که در سال ۱۴۰۰ نیز این پروژه پایان یافت.

اما داستان مدرسه خیرساز امید و اندیشه تازه شروع می‌شود‌. طبق برنامه‌ریزی‌ها، دو ساختمان دیگر نیز در مجاورت این مجتمع به منظور افتتاح مدرسه ابتدایی و هنرستان با اراده خیران احداث خواهد شد. گرچه که در مهر ۱۴۰۱ فاز اول این مجتمع پذیرای اولین دانش‌آموزانی در مقطع ابتدایی و متوسطه اول است که به صورت دو شیفت برای علم آموزی پا به میدان دانایی می‌گذارند و آینده این مرز و بوم را رقم می‌زنند.

فاز یک مجتمع آموزشی امید و اندیشه با ۱۲ کلاس درس و امکاناتی از قبیل آزمایشگاه، زمین ورزشی و نمازخانه با عرصه ۳ هزار و ۵۰۰ متر و اعیان ۲ هزار متر در شهرک فرهنگیان شیراز افتتاح شد.

خیران مدرسه ساز معتقد بودند که وقتی دو شریک در راه درستی قدم بگذارند، شریک سومشان خداست و در اعمال فرهنگ نوع دوستی باید از دیگران پیشی بگیریم.

مدارس، نخستین جایگاه‌هایی هستند که انسان‌ها برای راهیابی مسیر زندگی در آن قدم می‌گذارند و نقطه شروع رشد و پرورش خیران و هنرمندان و نام‌آوران کثیر ایران زمین، همین مدارس هستند.

خبرنگار: ریحانه قاسمی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار