مدیرکل آموزش و پرورش استان خراسان‌شمالی:

ساحت‌های تعلیم و تربیت بویژه ساحت اعتقادی و اخلاقی باید در دانش‌آموزان تقویت شود

بجنورد (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان خراسان‌شمالی عنوان کرد سند تحول بنیادین و گام دوم انقلاب چراغ راه آموزش و پرورش است و ساحت‌های تعلیم و تربیت بویژه ساحت اعتقادی، عبادی و اخلاقی باید در دانش‌آموزان تقویت شود.

کد مطلب: ۱۲۷۱۲۰۷
لینک کوتاه کپی شد
ساحت‌های تعلیم و تربیت بویژه ساحت اعتقادی و اخلاقی باید در دانش‌آموزان تقویت شود

ابوالقاسم در جشن روزه اولی ها، سحرخیزان کوچک، که در شهرستان راز و جرگلان برگزار شد، گفت: ضیافت الهی ماه مبارک رمضان یک فعالیت جریان‌ساز است که موجب انس بیشتر دانش‌آموزان با احکام و مسائل دینی می شود.

وی با توجه به اینکه دانش آموزان به عنوان آینده سازان این مرزوبوم باید برای رسیدن به حیات طیبه بر پایه تعالیم دینی و اسلامی تربیت شوند، خاطر نشان کرد: این جشن با هدف تشویق، آشنایی و انس هرچه بیشتر کودک و نوجوان با مسائل و احکام روزه و ماه مبارک رمضان در فضایی شاد و خاطره‌انگیز برگزار می شود.

اکبری تصریح کرد: برگزاری برنامه‌هایی نظیر جشن روزه اولی‌ها راهکار مناسبی برای ایجاد نشاط و شادابی و تشویق دانش‌آموز به انجام مبانی دینی است و باید سعی شود دانش آموزان هر چه بیشتر با فرهنگ اسلامی و ایرانی آشنا شوند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان همچنین افزود: در این مراسم روزه اولی‌ها در واقع نزدیک‌تر شدن خود به خدای متعال و بهره‌مندی از فیوضات این ماه مبارک را جشن می‌گیرند.

وی از دانش آموزان خواست در ماه مهمانی خدا که رحمت و آمرزش خداوند به انسان ها بشارت داده شده سعی کنند تا استفاده کافی را از این ماه برده و از فیوضات این ماه بهره مند شوند.

مدیر کل آموزش و پرورش در این مراسم ضمن تبریک آغاز جشن بندگی به دانش آموزان مکلف گفت: این روز یکی از به یاد ماندنی ترین روزهای زندگی هر شخصی است و روزه، تمرین کلاس زندگی، درس ایثار و خلوص و بندگی برای دانش آموزان است.

اکبری در پایان گفت: خانواده‌ها همگام با دستگاه تعلیم و تربیت روش‌های تربیتی خود را منطبق با روش‌های تربیتی مدارس کنند و فرزندان خود را طبق آیات و دستورات الهی تربیت کنند.

در ادامه مراسم، مدیر آموزش و پرورش شهرستان راز و جرگلان در جشن دانش آموزان روزه اولی، سحرخیزان کوچک، گفت: قرین شدن ماه مبارک رمضان و حضوری شدن مدارس فرصت مغتنمی است که متناسب با تربیت تمام ساحتی، برنامه ریزی جدی صورت گیرد.

سجاد قدیمی در ادامه افزود: رونق یافتن مساجد در ماه رمضان با حضور دانش آموزان از موهبت های ارزشمندی است که باید در تمامی مدارس آموزش و پرورش شهرستان رازوجرگلان ادامه یابد.

قدیمی، سند تحول آموزش و پرورش و همچنین بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی را ضامن تربیت نسل جدیدی از مجاهدین و میدان داران انقلابی دانست و افزود: بیانیه گام دوم انقلاب بسیار دقیق و پرمحتوا از سوی مقام معظم رهبری بیان شده است و توجه جدی به بیانیه گام دوم انقلاب در آموزش و پرورش نیاز ضروری و اساسی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار