در راستای حمایت از نویسندگان بومی هرمزگانی صورت پذیرفت؛

خرید ۲۰۰۰ نسخه کتاب از نویسندگان هرمزگانی

هرمزگان(پانا) - مدیرکل کتابخانه‌های عمومی هرمزگان گفت در سال گذشته و با حمایت‌های دبیرکل بالغ بر ۲ هزار جلد کتاب از ناشران و نویسندگان بومی استان خریداری شده است.

کد مطلب: ۱۲۷۱۱۳۹
لینک کوتاه کپی شد
خرید ۲۰۰۰ نسخه کتاب از نویسندگان هرمزگانی

امینه دریانورد، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان ضمن تأکید بر اهمیت حمایت از نویسندگان بومی بیان کرد: در سال گذشته و با حمایت های دبیرکل بالغ بر ۲ هزار جلد کتاب از ناشران و نویسندگان بومی استان خریداری شده که تحولی چشمگیر در تجهیز منابع کتابخانه های عمومی استان است.

وی عنوان کرد: خرید کتاب از نویسندگان و ناشران بومی استان طی سالهای اخیر به صورت ویژه در دستور کار کتابخانه های عمومی استان قرار گرفت و در این مدت با وجود مشکلات مالی، تعداد زیادی کتاب با موضوعات مختلف خریداری و در کتابخانه ها توزیع شد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی هرمزگان، حمایت از نویسندگان و ناشران بومی را بسیار مهم برشمرد و گفت: حمایت از این قشر که با وجود مشکلات فراوان در راستای توسعه فرهنگی جامعه گام برمی دارند باید از اولویت های نهادهای فرهنگی و مسئولان استانی باشد.

وی در ادامه افزود: در سال گذشته مبلغ یک میلیارد و پنجاه میلیون ریال به خرید کتاب نویسندگان بومی اختصاص یافت که موضوعات بیشتر آنها شامل ادبیات (داستان، نمایشنامه و شعر)، آداب و رسوم، تاریخ و دین است.

دریانورد تصریح کرد: میزان خرید آثار نویسندگان بومی در سال ۱۴۰۰ نسبت به سال قبل رشد ۵۰ درصدی داشته و ارزش ریالی آثار بومی خریداری شده نسبت به سال قبل رشد ۱۰۰ درصدی داشته است.

این مقام مسئول ادامه داد: همچنین رونمایی از کتابهای نویسندگان بومی، نقد و بررسی آثار بومی و برگزاری مسابقات کتابخوانی از این آثار از فعالیتهای شاخص اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان هرمزگان است که در طول سال گذشته از ۴۵ اثر رونمایی شد و این آثار مورد نقد و بررسی قرار گرفتند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار