میزبان والیبال قهرمانی جهان 2022 مشخص شد

اوکراین جای روسیه را گرفت

تهران (پانا) - فدراسیون جهانی والیبال میزبانی مسابقات قهرمانی مردان جهان در سال 2022 را به دو کشور لهستان و اسلوونی واگذار کرد و سهمیه روسیه در این رقابت‎‌ها را نیز به اوکراین داد.

کد مطلب: ۱۲۷۰۸۷۲
لینک کوتاه کپی شد
میزبان والیبال قهرمانی جهان 2022 مشخص شد

به گزارش روابط عمومی فدراسیون والیبال، پیش از این قرار بود مسابقات والیبال قهرمانی مردان جهان در سال ۲۰۲۲ به میزبانی روسیه برگزار شود که فدراسیون جهانی به دلیل تحولات منطقه‌ای و حمله این کشور به اوکراین، میزبانی را از این کشور سلب کرد.

فدراسیون جهانی والیبال (FIVB) پس از مناقصه واگذاری میزبانی مسابقات قهرمانی مردان جهان در سال 2022، دو کشور لهستان و اسلوونی را برای برگزاری این رقابت‌ها انتخاب کرد.

علاوه بر این، طبق مقررات FIVB و با توجه به اینکه لهستان و اسلوونی از قبل برای این رویداد واجد شرایط حضور بودند، اوکراین به عنوان تیم بعدی در رتبه‌بندی جهانی جایگزین روسیه در این رقابت‌ها شد.

FIVB اعلام کرد که این پتانسیل برای یک یا چند کشور اروپایی دیگر وجود دارد که به لهستان و اسلوونی در میزبانی این رویداد مهم بپیوندند و بر این اساس در مرحله بعدی اعلام خواهد شد.

دکتر آری گراسا رییس فدراسیون جهانی والیبال با ابراز خوشحالی از انتخاب دو کشور دوستدار والیبال (لهستان و اسلوونی) برای میزبانی این رقابت‎ها، گفت: هر دو کشور توانایی خود در میزبانی مسابقات FIVB را ثابت کرده‌اند و به خوبی برای میزبانی مسابقات قهرمانی مردان جهان مجهز هستند.

وی تاکید کرد: می‌خواهم صمیمانه‌ترین قدردانی خود را از همبستگی خانواده والیبال ابراز کنم و مفتخریم که چنین راه حل شگفت انگیزی در کوتاه‌ترین زمان برای این مشکل پیدا کردیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار