رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی خبر داد:

اجرای طرح نظارتی ویژه بازگشایی مدارس در آذربایجان غربی

خبرگزاری پانا: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی گفت: اجرای طرح نظارتی ویژه بازگشایی مدارس همزمان با سراسر کشور از اول شهریور ماه در استان آغاز شده و تا 15 مهر ماه ادامه خواهد داشت.

کد مطلب: ۱۲۷۰۵۲
لینک کوتاه کپی شد
به گزارش خبرگزاری پانا، عباداله اکبری با اعلام این خبر اظهار داشت : با توجه به فرا رسیدن ایام بازگشایی مدارس و افزایش تقاضا برای خرید لوزام التحریر، کیف،کفش و سایر ملزومات تحصیلی طرح نظارتی ویژه بازگشایی مدارس با هماهنگی سایر دستگاه های مرتبط دراستان اجرا می شود .
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی اضافه کرد: این طرح به منظور جلوگیری از هرگونه کمبود و افزایش غیر منطقی قیمت ها و بروز تخلفات احتمالی از سوی واحدهای تولیدی، توزیعی و خدماتی در دستور کار سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی قرار دارد .
وی تصریح کرد: هماهنگی های لازم با مراجع ذیربط در خصوص تامین، توزیع و قیمت دفترچه های دانش آموزی، کتاب، پوشاک، کیف و کفش و روپوش مدارس به عمل آمده و در این باره کمبودی در بازار مشاهده نشده است .
اکبری ادامه داد: ممانعت از فروش لوازم التحریر خارجی و فاقد استاندارد و کیفیت لازم، نظارت بر رعایت نرخ های تعیین شده دفترچه های تنظیم بازار، ممانعت از فروش اجباری کالا به همراه توزیع دفترچه های دانش آموزی و نظارت بر عملکرد آموزشگاه ها، مدارس غیر انتفاعی
و سرویسهای ایاب و ذهاب مدارس از جمله موارد مهم در اجرای طرح نظارتی ویژه بازگشایی مدارس است .
وی به بهره گیری از توان ناظران افتخاری به منظور انجام نظارت نامحسوس بر واحد های صنفی استان اشاره کرد و افزود: هم اکنون 400 بازرس اعم از بازرسان این سازمان، مجمع امور صنفی و افتخاری در قالب 20 اکیپ بازرسی در سطح استان بر نحوه توزیع اقلام ضروری دانش آموزان نظارت دارند .
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی تعداد بازرسی های صورت گرفته از ابتدای اجرای طرح بازگشایی مدارس را 14 هزار و 74 مورد عنوان کرد و یادآورشد: در این راستا 471 فقره پرونده تخلف به ارزش بیش از 1 میلیارد ریال از واحد های صنفی و غیر صنفی استان تشکیل شده است .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار