رئیس کانون عالی بازنشستگان تامین اجتماعی در گفت‌وگو با پانا؛

توجه به معیشت بازنشستگان در اولویت است؛ افزایش حقوق‌ها از اردیبهشت

تهران (پانا) - میزان افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی مشخص شده است و به گفته رئیس کانون عالی بازنشستگان تامین اجتماعی میزان افزایش حقوق مستمری‌بگیران این سازمان از اردیبهشت اعمال می‌شود.

کد مطلب: ۱۲۷۰۲۴۰
لینک کوتاه کپی شد
توجه به معیشت بازنشستگان در اولویت است؛ افزایش حقوق‌ها از اردیبهشت

علی‌اصغر بیات، رئیس کانون عالی بازنشستگان تأمین اجتماعی درباره افزایش حقوق بازنشستگان به پانا گفت:‌ «حقوق حداقل‌بگیران تأمین اجتماعی با رشدی 57 درصدی در سال جاری مواجه خواهد بود و جلسات متعدد کارشناسی نیز برای سایر سطوح درآمدی نیز برگزار شد.»

رئیس کانون عالی بازنشستگان تامین اجتماعی تاکید کرد: «برای سایر سطوح درآمدی هم، ماده 96 قانون تامین اجتماعی لحاظ شد و برای این بخش نیز در سال جاری افزایش 38 درصدی تعیین شده است.»

توجه به معیشت و زندگی میلیون‌ها بازنشسته در اولویت است

وی با بیان اینکه توجه به معیشت و زندگی میلیون‌ها بازنشسته در اولویت است، ابراز امیدواری کرد که حقوق اردیبهشت‌ماه بازنشستگان و مستمری‌بگیران سازمان تامین اجتماعی با اعمال افزایش‌های جدید پرداخت خواهد شد.

تعیین حداقل حقوق مستمری‌بگیران و بازنشستگان تابعی از ماده 111 قانون تامین اجتماعی است که بر اساس آن شورای عالی کار هرسال حداقل حقوق را تعیین می‌کند و سازمان تامین اجتماعی مکلف است که همان را برای حداقلی‌بگیران اعمال کند. بر این اساس برای سال جاری، کسانی که در سال گذشته حقوق پایه‌شان دو میلیون و 650 هزار تومان بوده با مصوبه شورای عالی کار افزایش یافته و به 4 میلیون و 179 هزار تومان رسیده است.

بر این اساس، برای سایر سطوح درآمدی نیز ماده 96 قانون تامین اجتماعی حاکم است که حقوق باید بر اساس هزینه زندگی تعیین شود.

در روزهای گذشته نیز میرهاشم موسوی، مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی از افزایش حقوق مستمری‌بگیران و به عبارتی اعمال ماده 96 و 111 قانون سازمان تأمین اجتماعی در افزایش حقوق بازنشستگان در اردیبهشت‌ماه خبر داد و گفت: «افزایش مستمری بازنشستگان حداقلی‌بگیر بر اساس ماده 111 قطعی شده و درباره میزان افزایش سایر سطوح نیز جلسات ادامه دارد.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار