مدیرکل بیمه سلامت خراسان شمالی:

مراقب افراد سودجو در استفاه از عنوان بیمه سلامت خراسان‌شمالی باشید

بجنورد (پانا) - مدیرکل بیمه سلامت خراسان‌شمالی اظهار کرد برخی افراد و شرکت‌های خصوصی با استفاده از نام و عنوان مشابه سازمان بیمه سلامت ایران از شهروندان سودجویی می‌کنند که باید مراقب این افراد یا شرکت‌های تقلبی بود.

کد مطلب: ۱۲۶۹۴۶۶
لینک کوتاه کپی شد
مراقب افراد سودجو در استفاه از عنوان بیمه سلامت خراسان‌شمالی باشید

به گزارش ایرنا، محسن رعنائی اعلام کرد: هیچ شرکت وابسته به سازمان بیمه سلامت ایران وجود ندارد که اقدام به صدور کارت و دفترچه بیمه پایه درمان کند.

وی افزود: برخی افراد و شرکت های خصوصی با استفاده از نام و عنوان مشابه سازمان اقدام به صدور انواع کارت و دفترچه های بیمه برای ارائه خدماتی نظیر دندان پزشکی و با اخذ وجه از بیمه شدگان می کنند؛ بدین وسیله اداره کل بیمه سلامت خراسان شمالی اعلام می کند که این شرکت ها سودجو بوده و هیچ گونه وابستگی به سازمان بیمه سلامت ایران که سازمانی دولتی است، ندارند.

رعنائی اظهار کرد: هر گونه رابطه بیمه سلامت با این افراد و شرکت ها تکذیب می شود.

مدیرکل بیمه سلامت خراسان شمالی تاکید کرد: دفترچه های کاغذی از آذر ماه ۱۴۰۰ حذف شده است و سازمان بیمه سلامت هیچ گونه صدور دفترچه ای ندارد، در حال حاضر هیچ شرکتی وابسته به سازمان بیمه سلامت ایران وجود ندارد که اقدام به صدور کارت و دفترچه بیمه پایه درمان کند.

رعنائی افزود: تنها نمایندگی های این سازمان، دفاتر پیشخوان دولت طرف قرارداد هستند و هم استانی ها برای پوشش بیمه سلامت، صرفا از طریق دفاتر پیشخوان دولت طرف قرارداد در سطح استان خراسان شمالی و یا سامانه خدمات شهروندی به آدرس www.bimehsalamatiranian.ir و یا تماس با شماره ۱۶۶۶ اقدام کنند.

رعنائی در ادامه بیان کرد: این اداره کل از هم استانی ها می خواهد تا به هیچ وجه به تماس های تلفنی، مکاتبه ای این شرکت ها اعتماد نکنند و نیازهای خود به بیمه درمانی پایه را صرفاً از طریق مراکز معتبر یادشده، پیگیری کنند.

۷۰۲ هزار و ۴۷۱ نفر از شهروندان استان زیر پوشش بیمه سلامت هستند، در مجموع حدود ۸۴ درصد بیمه شدگان از خدمات رایگان بهره مند هستند که شامل بیمه شدگان روستایی و بیمه سلامت همگانی است که حق بیمه پرداخت نمی کنند.

تنها در بجنورد مرکز استان حدود ۷۵ هزار نفر از جمعیت ۲۰۷ هزار نفری این شهر در سکونتگاه های غیررسمی زندگی می کنند.

۴۴ درصد از جمعیت خراسان شمالی در روستاها سکونت دارند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار