استاندار در جلسه ستاد مدیریت کرونا گیلان بیان کرد:

تیم‌های واکسیناسیون در شهرک‌های مسکونی، روستاها و مراکز  پر رفت و آمد افزایش یابد

رشت (پانا) - استاندار گیلان بر ضرورت تبیین اهمیت تزریق دز سوم واکسن و اقناع افکار عمومی به انجام این مهم در جهت حفظ سلامت عمومی جامعه تأکید کرد و گفت لازم است پایگاه‌های سیار و تیم‌های واکسیناسیون در شهرک‌های مسکونی، روستاها و مراکز  پر رفت و آمد افزایش یابد. 

کد مطلب: ۱۲۶۹۴۶۳
لینک کوتاه کپی شد
تیم‌های واکسیناسیون در شهرک‌های مسکونی، روستاها و مراکز  پر رفت و آمد افزایش یابد

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری گیلان؛ اسدالله عباسی در جلسه ستاد مدیریت کرونا گیلان با محکوم کردن حادثه تروریستی در حرم رضوی اظهار کرد: امروز دشمنان با اختلاف‌افکنی سعی در شکستن وحدت مسلمانان دارند و دست به هرکاری در هر مکانی می‌زنند.

وی با اشاره به وضعیت کرونا در گیلان و کاهش شمار فوت شدگان ناشی از بیماری افزود: عادی انگاری در جامعه و عدم رعایت دستورالعمل ها توسط برخی افراد، موجب شده تا شاهد بروز چند دوره سخت از گسترش این ویروس باشیم.

رئیس ستاد استانی مدیریت کرونا گیلان انجام اقدامات نظارتی با تاکید بر رعایت دستورالعمل های بهداشتی را مورد تاکید قرار داد و گفت: در خصوص تزریق واکسن هم باید به انجام این مهم در بازاریان و صاحبان مشاغل که با افراد پرشماری مراوده دارند، توجه ویژه ای داشت.

عباسی خاطرنشان کرد: خوشبختانه اصناف گیلان در امر واکسیناسیون، ثبت نام در سامانه نشان سلامت و دریافت QR Code عملکرد خوبی داشته اند که این مهم باید تداوم یابد.

وی با اظهار گلایه از آن دسته افرادی که از تزریق واکسن خودداری می‌کنند، حفظ سلامت عمومی جامعه و نیز کاهش مخاطرات ناشی از شیوع ویروس را از نتایج مثبت واکسیناسیون خواند و افزود: در جلسات ستاد استانی مدیریت کرونا چندین بار تاکید داشته ام که دستگاه های اجرایی گزارشی از واکسیناسیون پرسنل خود ارائه کنند و لازم است این مهم مورد توجه بیشتری قرار گیرد.

استاندار گیلان عدم توجه به واکسیناسیون را به‌معنای بی توجهی به سلامت آحاد جامعه و به خطر انداختن جان آنان دانست و تأکید کرد که موضوع واکسیناسیون، در همه دستگاه ها و نیز مراکز آموزشی با جدیت دنبال شود و سیاست اقناع سازی افکار عمومی از سوی رسانه ها در تحقق این امر، موثر است.

عباسی تریبون‌های نماز جماعت و محافل دینی ماه مبارک رمضان را فرصتی مناسب برای ترویج بیشتر ارتقاء فرهنگ بهداشت عمومی و دعوت به واکسیناسیون دانست و از روحانیون و مبلغان مذهبی خواست به این موضوع توجه کنند.

وی به افزایش پایگاه های سیار و حضور تیم های واکسیناسیون در شهرک های مسکونی، روستاها، ورزشگاه ها و اماکن تجمعی تاکید و خاطرنشان کرد: در اجرای این سیاست از ظرفیت طرح شهید سلیمانی استفاده شود.

استمرار عدم ارائه خدمات از سوی بانک ها به افرادی که واکسن نزده اند، تداوم رعایت جدی دستورالعمل های بهداشتی در جریان آموزش حضوری در مدارس و دانشگاه ها و اهتمام به تعالی آموزشی فرزندان‌مان از دیگر مواردی بود که استاندار گیلان بر آنها تأکید کرد.

در این جلسه رئیسان کمیته‌های تخصصی ستاد کرونا گیلان گزارش هایی از فعالیت های انجام شده ارائه کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار