معلمی که مهر مادری‌ خود را با عشق معلمی درآمیخت

تهران (پانا) - سیمین پوریایی‌دوست، معلم اهوازی است که به هنگام زایمان خود به استراحت نرفت و با قوت در کلاس درس خود حاضر شد.

کد مطلب: ۱۲۶۹۲۳۱
لینک کوتاه کپی شد
معلمی که مهر مادری‌ خود را با عشق معلمی درآمیخت

وقتی که کلاس‌ها مجازی بود و حالا که کلاس‌های درس حضوری است زنگ تاریخ هنر که می‌خورد، اشتیاق شنیدن از خانم معلم و یادگیری درسی که تدریس می‌کند در روح و جان‌ دانش‌آموزان موج می‌زند.

سیمین پوریایی‌دوست، دبیر هنرهای تجسمی و تاریخ هنر در هنرستان آمنه اهواز است و 4 سال سابقه کار در آموزش و پرورش دارد. او به تازگی صاحب فرزند شده و در حالی که می‌توانست از مرخصی طولانی زایمان استفاده کند، به دلیل علاقه‌ای که دانش‌آموزانش داشت، به مرخصی نرفت.

پوریایی‌دوست تصمیم گرفت تا مهر مادری‌ خود را با عشق معلمی درآمیخته و تلفیقی از حس جادوانه‌ و فرشته‌گونه‌ یک مادر معلم را نثار تمام فرزندانش کند. این معلم بلافاصله پس از حضوری شدن مدارس در کلاس درس حاضر شد.

او که یک هنرآموز است به پانا گفت: «درس مبانی هنرهای تجسمی را برای دانش‌آموزان متوسطه دوم در هنرستان آمنه تدریس می‌کنم با کاری که انجام دادم دوست داشتم استرس روزهای پایانی سال تحصیلی را از دانش‌آموزانم دور کنم که نیاز به آشنایی با یک معلم دیگر را نداشته باشند.»

وی همچنین اظهار کرد: «دوست داشتم ارتباط خود را با دانش‌آموزانم حفظ کنم تا آنان نیز بدون دغدغه و مشغله ذهنی به استقبال امتحانات و پایان سال تحصیلی بروند.»

به گفته خانم معلم اهوازی حدود ۷ ماه از سال تحصیلی می‌گذرد و در تمام روزهایی که گذشته، هم به صورت مجازی و هم حضوری در کنار دانش‌آموزان خود بوده است.

گفتنی است که برای تمام معلمانی که با عشق کار می‌کنند، درس دادن به دانش‌آموزان لذت‌بخش است. آنان در تمام سال‌های معلمی‌ سعی می‌کنند ارتباط خود را با دانش‌آموزان به صورت دوستانه داشته باشند تا بتوانند مطالب را به راحتی به آن‌ها منتقل کنند.

گرچه شیوع ویروس کرونا با نگرانی‌ها و خطراتی برای معلمان و دانش‌آموزان همراه است اما این افراد سعی می‌کنند با رعایت کامل شیوه‌نامه‌های بهداشتی و استفاده از ماسک و انجام اقدامات پیشگیرانه از این شرایط عبور کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار