دانش‌آموزان از بازگشایی مدارس می‌گویند

آموزش‌ حضوری موجب بروز روحیه رقابت‌طلبیِ سالم در دانش‌آموزان می‌شود

بهارستان یک (پانا) - با بازگشایی مدارس، دانش آموزان از این امر استقبال کردند. یکی از دانش‌آموزان در خصوص مزیت‌های آموزش حضوری می‌گوید آموزش‌ حضوری موجب بروز روحیه رقابت‌طلبیِ سالم در دانش‌آموزان می‌شود.

کد مطلب: ۱۲۶۹۰۳۰
لینک کوتاه کپی شد
آموزش‌ حضوری موجب بروز روحیه رقابت‌طلبیِ سالم در دانش‌آموزان می‌شود

نظرات مختلفی در خصوص بازگشایی مدارس و آغاز مجدد آموزش حضوری از سوی دانش‌آموزان عنوان می‌شود. بسیاری از آنها از این امر استقبال کرده و از حس و حال خود می‌گویند.

مهسا سلیمانی دانش‌آموز محصل در رشته خیاطی از شهرستان قرچک، نظر خود در خصوص بازگشایی حضوری مدارس به پانا گفت:«از نظر من آموزش‌های حضوری خیلی بهتر است؛ زیرا در آموزش‌های مجازی، گیرایی ذهنی پایینی داریم و تدریس دبیر را به خوبی درک نمی‌کنیم، اما هم اکنون که آموزش‌ها مجددا به صورت حضوری آغاز شده است، باید تلاش خود را چندین برابر کنیم.»

مهسا همچنان بر لزوم تلاش بیشتر تاکید و بیان کرد:«اگر به خوبی در راه درس خواندن، تلاش کنیم، قطعا می‌توانیم مانند گذشته در امتحان‌های حضوری موفق شویم.»

محمدرضا پهلوانی نژاد دانش‌آموز پایه سوم از شهر اصفهان که دروازه‌بان تیم ذوب آهن شهر خود است و در مدرسه فتحعلی مشغول به تحصیل است، حس خود نسبت به بازگشایی حضوری مدارس را بسیار خوب توصیف کرد و ادامه داد:« از اینکه مدارس حضوری شده است، خوشحال هستم »

وی گفت:«تصمیم ندارد که به مدرسه برود و دروس خود را یا از همکلاسی‌هایش می‌پرسد و یا با کمک مادر خود پیش می‌برد.»

مادر محمدرضا که خود از فرهنگیان کشور است، از عالی بودن تدریس‌های معلمان فرزندش در تدریس‌های مجازی گفت و افزود: «تدریس‌های مجازی مدرسه پسرم، بر روی روال عادی خود پیش می‌رفت و دبیران خیلی عالی به تدریس می‌پرداختند که فرزند من دروس را خیلی خوب یاد می‌گرفت.»

در ادامه یکی دیگر از دانش‌آموزان پسر از شهر یزد که در پایه نهم تحصیل می‌کند به پانا گفت:« از این که می‌توانم در مدت ماه‌های باقی‌مانده به مدرسه بروم و دوستان و معلمانم را ببینم، خوشحال هستم؛ زیرا هم دیدار با آن‌ها برایم لذت‌بخش است و هم اشکالات درسی خود را از طریق این عزیزان برطرف می‌کنم. آموزش حضوری موجب ایجاد انگیزه و حس رقابت‌طلبی سالم میان دانش‌آموزان می‌شود.»

وی در ادامه گفت: «آموزش‌های حضوری موجب می‌شود تا روحیه رقابت‌طلبیِ سالم هر دانش‌آموزی، به اوج خود برسد و برای رسیدن به هدف بیشتر تلاش کند. به همین دلیل از این که می‌توانم میان دوستانم به رقابت سالم گذشته‌ام بپردازم و با آنها ارتباط خوبی برقرار کنم، حس خوبی دارم؛ زیرا موجب پیشرفت ما دانش‌آموزان می‌شود.»
پریناز به بزرگترین دغدغه خود در کلاس‌های درس حضوری اشاره کرد و گفت:«من با حضوری شدن مدارس هیچ مشکلی ندارم؛ اما تنها و بزرگ‌ترین دغدغه من، ویروس کرونا است و همواره حین حضور در کلاس درس، استرس این را دارم که به کرونا مبتلا نشوم.»

وی در خصوص تقلب از سوی برخی دانش‌آموزان در امتحانات مجازی عنوان کرد:«در زمان تدریس‌های مجازی، گیرایی دانش آموزان کمی کاهش پیدا کرد و هر زمان که معلم تکلیفی را می‌گفت، بعضی از دانش‌آموزان از روی دوستان خود کپی می کردند که واقعا معضل بزرگی برای آینده آن‌ها بود.»

امید است با نگاه به تربیت تمام ساحتی و بیانیه گام دوم انقلاب و با تلاش همکاران فرهنگی، همراهی والدین و حضور منظم دانش‌آموزان، با تشکیل کلاس‌های حضوری در مدارس، آموزش و تربیت به شکل پایدار اجرا شود و پویایی و نشاط به جمع دانش‌آموزان در مدارس بازگردد.

دانش‌آموز خبرنگار: مهدیه درختی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار