معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش خبر داد:

دوره ابتدایی نقطه آغازین برنامه های تحولی وزارت آموزش وپرورش است

خبرگزاری پانا: معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش وپرورش ، دوره ابتدایی را به عنوان بخش مبنایی نظام تعلیم وتربیت رسمی و عمومی كشور، آغازگر برنامه های تحولی وزارت آموزش وپرورش نامید.

کد مطلب: ۱۲۶۷۵۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس آموزش وپرورش پانا، فاطمه قربان دیروز در گردهمایی معاونان آموزش ابتدایی كشور در اردوگاه شهید باهنر تهران گفت : با توجه به رویكرد مدرسه محوری ، دوره ابتدایی آغازگر برنامه های تحولی وزارت آموزش وپرورش است و مسئولیت صیانت از وحدت و انسجام ملی با تقویت هویت مشترك اسلامی - ایرانی را برعهده دارد.
وی باتوجه به بیانات فانی ، سرپرست وزارت آموزش وپرورش مبنی بر سرمایه انسانی به عنوان عامل اصلی توسعه پایدار و وزارت آموزش وپرورش به عنوان محلی كه زیر ساخت سرمایه انسانی كشور را تولید می كند ، افزود : مدرسه باید محور فعالیت های آموزش وپرورش و همه در خدمت تربیت دانش آموز قرار گیرند.
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش وپرورش اضافه كرد : مدارس ابتدایی كه به گستردگی سرزمین پهناور و عزیزمان می باشد پرچم پر افتخار جمهوری اسلامی در تمامی آنها در اهتزاز است.
وی با اشاره به وضعیت نیروی انسانی در دوره ابتدایی ادامه داد : از 25 هزار دانشجوی دانشگاه فرهنگیان، 17 هزار نفر با احتساب 70 درصد نیروی انسانی مرد به دوره ابتدایی اختصاص یافته است .
قربان با اشاره به این مطلب كه كارگروه بهسازی منابع انسانی در معاونت ابتدایی تشكیل شده است ، اظهار كرد : تلاش این كارگروه در راستای دستیابی به راهكارهایی برای برخورداری از نیروی انسانی توانمند در دوره ابتدایی به منظور اجرای سند تحول بنیادین است كه با تحول در روش ها حاصل خواهد شد.
وی از رشد جمعیت دانش آموزی در دوره ابتدایی خبر داد و گفت : تعداد دانش آموزان دوره ابتدایی از 5 میلیون و 591 هزار دانش آموز به 6 میلیون و 850 هزار دانش آموز افزایش یافته است .
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش وپرورش با تقدیر از عملكرد معاونان آموزش ابتدایی سراسر كشور تصریح كرد : عملكرد این گروه در سال گذشته موجب احراز رتبه اول جشنواره شهید رجایی شد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار