محمد درویش*

چرا ترویج پیاده‌روی، حرکتی محیط‌زیستی محسوب می‌شود

از امروز - دوازده فروردین ۱۴۰۱ - همزمان با آغاز ماه آوریل، دوباره فرصت جدیدی فراهم شده است.

کد مطلب: ۱۲۶۷۳۹۰
لینک کوتاه کپی شد

فرصتی که با شرکت در چالش بیابان از اپ سامسونگ‌هلث و پیمودن سیصدهزار گام تا دهم اردیبهشت، هم یکی از برندگان باشگاه پیاده‌روی انجمن هوای پاک کندو باشید، هم مورد تقدیر انجمن پیاده‌روی کشور و گروه محیط‌زیست در کرسی سلامت اجتماعی یونسکو قرار گرفته و هم از ده‌ها جایزه متنوع بدون قرعه‌کشی بهره‌مند شوید.

ترویج پیاده‌روی و انجام برخی از ترددهای روزانه بدون استفاده از وسایل نقلیه موتوری، یعنی: شادابی و سلامتی بیشتر برای خود و آسمانی‌ آبی‌تر با ترافیکی روان‌تر و آلودگی صوتی کمتر برای شهری که در آن زیست می‌کنیم.

یادمان باشد که به گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، سالانه بیش از هشت میلیارد دلار به اقتصاد ایران از محل آلودگی هوا خسارت وارد می‌شود؛ علاوه بر این، کم‌تحرکی خود سبب افزایش هزینه‌های درمانی به میزان دوبرابر بودجه سالانه وزارت آموزش و پرورش است. بنابراین، هر گامی که هر شهروند ایرانی با ترک خودرو برمی‌دارد، یعنی عملاً ثابت می‌کند که مملکت خود و هموطنانش را دوست داشته و یک یاریگرِ واقعی است که برای تداوم روشنی منزل، اولویت را به پایداری روشنایی کوچه داده است.

درود بر علی بیتاژیان و یارانش در انجمن هوای پاک کندو که با چالشِ شنبه‌رو پیاده‌ برو آغاز و به هرشنبه‌های پیاده‌روی رسیدند. درود بر محمدعلی پیرانی، رییس انجمن پیاده‌روی کشور که از این چالش سزاوارانه حمایت می‌کنند و درود بر همه حامیان مالی این چالش که امیدوارم هر ماه بر تعدادشان افزوده شده و عمرشان دراز باد ...

امیدوارم روزی همه ایران عضو باشگاه پیاده‌روی کندو شده و برای تاب‌آوری دوباره وطن از خود شروع کنند.

*فعال محیط زیست

*منبع: خبرآنلاین

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار