گاندولف «ارباب حلقه‌ها» شرلوک هلمز پیر می‌شود

خبرگزاری پانا : سر یان مک‌کلن بازیگر کهنه کار سینمای انگلستان و در فیلم «حقه حقیر یک ذهن» در نقش داوران پیری کاراکتر شرلوک هلمز شخصیت معروف داستان‌های جنایی بازی خواهد کرد.

کد مطلب: ۱۲۶۷۳۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس فرهنگی پانا ، این فیلم براساس قصه کتاب میچ کولین به همین نام ساخته می‌شود. این کتاب پرخواننده سال 2005 روی پیش خوان کتابفروشی‌ها قرار گرفت.

کارگردانی این درام پر تنش را بیل کاندون به عهده دارد. فیلم‌نامه فیلم را جفری هچر نوشته که در کارنامه‌اش فیلم‌نامه‌های «دو شس‌ها» و «کازانوا» را دارد.

قصه فیلم در سال 1947 اتفاق می‌افتد و مربوط به دورانی می شود که شرلوک هلمز کارآگاه زبر و زرنگ شهر لندن مدتی است که وارد دوران بازنشستگی خود شده است.

او در دهکده آرام و ساکت سوسکز زندگی می‌کند و روزگار می‌گذراند. پسر کارآموز او و یک مستخدم هم در این محل در کنار وی هستند.

اما با وجود آرامشی که در محیط زندگی شرلوک هلمز برقرار است، او در درون خود با یک سری پرسش‌های عجیب و غریب روبروست و تحت تاثیر یکی از پرونده‌های قدیمی و حل نشده خویش است.

این پرونده جنایی مربوط به پنجاه سال قبل است که هلمز نتوانسته بود راه‌حلی برای آن پیدا کند. با وجود توانایی و استعداد فراوان هلمز در حل پرونده‌هایی جنایی، او نتواسته بود این پرونده را هم به یک سرانجام منطقی برساند.

در شرایطی که واتسن دوست و یار همیشگی هلمز هم در کنارش نیست، وی مجبور است با معمای سخت‌ترین و پر رمز و رازترین پرونده دوران کاری و زندگی خود روبرو شود.

حل این پرونده می‌تواند به هلمز کمک کند تا رمز و راز درون قلب آدم‌ها را برایش آشکار کند. اما آیا وی می‌تواند از این پرونده مرموز رمزگشایی کند؟

کلید فیلم‌برداری «حقه حقیر یک ذهن» ماه آوریل در حوالی شهر لندن زده می‌شود. شرکت مستقل فیلم‌سازی سی ای او، تهیه کننده اصلی این درام پر رمز و راز است.

«حقه حقیر یک ذهن» دومین همکاری مشترک سر یان مککلن یا بیل کاندون است. این دو قبل از این در سال 1998 در درام شرح حال گونه «خدایان و هیولاها» با یکدیگر همکاری کردند.

این فیلم نامزد دریافت جوایز اسکار شد و جایزه بهترین فیلم‌نامه آکادمی جوایز آمریکا را دریافت کرد و یان مککلن را نامزد دریافت جایزه بهترین بازیگر مرد همین مراسم کرد. او در نقش جیمز ویل کارگردان فیلم «فرانکشتاین» بازی داشت.

یان مک‌کلن این روزها مشغول مطالعه کتاب‌هایی است که آرتور کانن دویل سال‌ها قبل درباره شرلوک هلمز و ماجراجویی‌های وی نوشت.

تماشاگران سینما این بازیگر قدیمی و کهنسال سینما را به واسطه بازی در دو مجموعه فیلم پرفروش «ارباب حلقه‌ها»(در نقش گاندولف) و «مردان ایکس» می‌شناسند.

او هم‌اکنون قسمت دوم فیلم فانتزی اکشن «هابیت» را آماده نمایش دارد که برای اواخر سال جاری میلادی به روی پرده سینماهای آمریکای شمالی می‌رود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار