آینده کشورمتعلق به نظام تعلیم و تربیت است

اردبیل(پانا) - نماینده ولی فقیه در استان اردبیل گفت آینده کشورمتعلق به نظام تعلیم و تربیت است.

کد مطلب: ۱۲۶۶۳۴۹
لینک کوتاه کپی شد
آینده کشورمتعلق به نظام تعلیم و تربیت است

به گزارش اداره کل آموزش وپرورش اردبیل ،آیت ا... سید حسن عاملی ، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل در دیدار با مدیر کل آموزش وپرورش استان آینده کشور را متعلق به نظام تعلیم و تربیت دانست و تصریح کرد: اگر می‌خواهیم کشوری پیشرفته و تحول‌گرا در مسیر تعالی روزافزون داشته باشیم، ریل حرکتی این مسیر تحولی توجه جدی به آموزش و پرورش است تا در سایه معلمان، انسان‌هایی شایسته و پاکدامن تربیت شده و تحویل جامعه شود.

وی با اشاره به اینکه آموزش و پرورش عامل مؤثر در فرهنگ سازی هر کشور می باشد، اظهار کرد: اقتدار یک کشور مرهون تقویت نظام فرهنگی است و هر جامعه‌ای که از فرهنگ و آموزش فاصله بگیرد، تباهی نسل آینده و کنونی را رقم زده است.

امام جمعه اردبیل با حمایت از برنامه های مدیرکل جدید آموزش و پرورش استان، مشارکت نهادها و سازمان های دولتی و غیر دولتی را در آموزش وپرورش خواستار شد و بیان کرد: قطعا مشارکت خیرین و نهادها در حوزه آموزش و پرورش می تواند این نهاد را در رسیدن به اهداف ترسیم شده یاری نماید.

در این دیدارکلام اله صفری، مدیرکل آموزش و پرورش اردبیل نیز با عنوان اینکه مسیر حرکت در آموزش و پرورش، مطابق سند تحول بنیادین می باشد، گفت: سند تحول آموزش و پرورش نقشه راه ما در دوران مسئولیت و مدیریت در حوزه آموزش و پرورش خواهد بود و سعی خواهیم کرد تا منویات مقام معظم رهبری را در حوزه آموزش و پرورش تأمین و برآورده کنیم.

وی با توصیف برنامه های خود در حوزه های آموزشی و پرورشی استان تصریح کرد: این برنامه ها قطعا در راستای شعارها و سیاست های دولت مردمی و وزیر محترم آموزش و پرورش خواهد بود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان در ادامه با اذعان به اینکه دغدغه ها و منویات آیت‌الله عاملی در استان پیگیری و فصل الخطاب خواهد بود گفت: با رهنمودهای نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل، آموزش و پرورش و جایگاه تعلیم و تربیت مورد توجه و اهتمام جدی است و این نهاد در راس برنامه ریزی های مسئولان و مدیران استان قرار دارد.

صفری با بیان اینکه در استان اردبیل نیز همراهی و تعامل خوبی را با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل خواهیم داشت تا بتوانیم در یک فضای تعاملی حرکت‌های جهشی را در آموزش و پرورش رقم بزنیم، خاطر نشان ساخت: با حمایت استاندار نیز تلاش خواهد شد در ارتقاء برنامه‌های آموزشی و پرورشی گامهای محکم و اساسی برداشته شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش به ایجاد سه کارگروه تخصصی آموزشی، پرورشی ، مالی و فناوری با دعوت از افراد صاحب نظر و متخصص اعم از درون سازمانی و برون سازمانی جهت ارتقای برنامه‌های آموزش و پرورش خبر داد .

مدیرکل آموزش و پرورش استان بااشاره به حرکت عالمانه آموزش و پرورش در گام دوم انقلاب، تصریح کرد: آموزش و پرورش سیاسی ، باندی و جناحی قابل قبول نیست و به کسی حق ورود به حوزه تعلیم و تربیت داده نخواهد شد.

صفری همچنین در بحث آموزش وضعیت و سطح میانگین نمرات دوره های متوسطه و نهایی را در شان استان دارالارشاد اردبیل ندانست و گفت: این مهم به تلاش شبانه روزی و حرکت انقلابی با روحیه جهادی نیاز دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار