معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش عنوان کرد

آغاز نهضت ملی ایجاد فضاهای ورزشی درون مدرسه‌ای در مناطق محروم کشور

تهران(پانا) - معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش گفت که در قالب این طرح ۲۰۰۰ فضای ورزشی با اولویت مناطق محروم و حاشیه شهرها تا مهرماه سال جاری ایجاد خواهد شد.

کد مطلب: ۱۲۶۶۳۳۶
لینک کوتاه کپی شد
آغاز نهضت ملی ایجاد فضاهای ورزشی درون مدرسه‌ای در مناطق محروم کشور

صادق ستاری فرد در آئین کلنگ زنی فضاهای ورزشی در منطقه عشایری زیلایی گفت: این طرح در راستای سند تحول بنیادین و با هدف بهینه سازی، مناسب سازی و طراحی فضاهای ورزشی درون مدرسه ای با اعتباری بالغ بر 4هزار میلیارد ریالبرای سال تحصیلی آینده در اختیار دانش‌آموزان قرار خواهد گرفت.

وی گفت: در اجرای اصل سوم و دهم قانون اساسی مبنی بر تربیت بدنی رایگان برای تمام سطوح و خانواده‌ها، طرح‌ آزادسازی و مردمی سازی مجموعه های ورزشی با عنوان طرح شهید خرازی در ۱۴ استان کشور نیز آغاز شده است.

ستاری فرد گفت: در قالب این طرح هزار فضای ورزشی در روزهای پنج شنبه در اختیار دانش آموزان دختران و مادران آنها و روزهای جمعه در اختیار پسران و پدران آنها به صورت صد در صد رایگان قرار می گیرد.

معاون تربیت بدنی وسلامت وزارت آموزش وپرورش گفت: این طرح با هدف فراگیرسازی و همگانی شدن ورزش در سطوح مختلف و مشارکت خانواده‌ها در انجام فعالیت های ورزشی و تقویت بنیان خانواده از طریق محیط ورزشی و تربیتی شدن محیط های ورزشی تا پایان سال تحصیلی در تمامی استان‌های کشور اجرا می‌شود.

در این آئین مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه وبویراحمد نیز گفت: در طرح شهید سلیمانی ۵۳ فضای ورزشی برای مدارس کهگیلویه و بویراحمد پیش‌بینی شده است.

حسنعلی عزت خواه گفت: به همت ویژه معاون تربیت بدنی وسلامت وزارت آموزش وپرورش این تعداد فضای پیش بینی شده برای استان از نظر جمعیت دانش آموزی در رتبه اول کشور قرار دارد.

وی گفت: با توجه به اینکه سرانه فضاهای ورزشی در مدارس عشایری بخش زیلایی صفر است یک سالن ورزشی و سه چمن مصنوعی به متراژ 2هزار و432 مترمربع برای این بخش پیش‌بینی و کلنگ زنی شده که با همکاری استانداری، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) و خیرین تا مهرماه آینده تکمیل و در اختیار دانش‌آموزان قرار می‌گیرد.

رئیس آموزش و پرورش عشایر استان هم گفت: از مجموع 3هزار و860 دانش آموز عشایری استان 2هزار و200 دانش آموز در ۵۷ مدرسه بخش زیلایی مشغول به تحصیل هستند.

مختار اندرخور گفت: مهمترین مشکل مدارس عشایری این بخش نبود هنرستان فنی وحرفه ای، کمبود تجهیزات آموزشی در مدارس و نامناسب بودن سرویس‌های بهداشتی مدارس است و ۲۵ مدرسه نیز نیاز به تخریب و بازسازی دارند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار