آتش‌نشانی برای چهارشنبه سوری به حالت آماده‌باش درآمد؛

۸۰ درصد آتش سوزی‌ها در چهارشنبه سوری از ساعت ۱۷ تا ۲۴ رخ می‌دهد

تهران (پانا) - مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران اعلام کرد که ۸۰ درصد آتش‌سوزی‌ها و حوادث مرتبط با چهارشنبه سوری از ساعت ۱۷ تا ۲۴ رخ می‌دهد.

کد مطلب: ۱۲۶۴۳۳۷
لینک کوتاه کپی شد
۸۰ درصد آتش سوزی‌ها در چهارشنبه سوری از ساعت ۱۷ تا ۲۴ رخ می‌دهد

مهدی داوری در دومین نشست ستاد ویژه مدیریت بحران شهر تهران که با حضور شهردار تهران و رئیس سازمان مدیریت بحران کشور و ... برگزار شد با اشاره به اقدامات سازمان تحت امرش برای چهارشنبه سوری گفت: سازمان آتش نشانی نه از امشب بلکه از یک ماه پیش اقدامات خود را برای چهارشنبه سوری آغاز کرده و با استفاده از ظرفیت سراهای محلات نسبت به آگاه سازی و آموزش به شهروندان در خصوص چهارشنبه سوری اقدام کرده است.

وی با بیان اینکه در حالت عادی حدود ۱۴۰۰ آتش نشان در تهران در یک روز شیفت هستند، گفت: ما با توجه به وضعیت چهارشنبه سوری حدود ۱۰۰۰ نفر دیگر را نیز به این جمعیت اضافه کردیم و قریب به ۲۴۰۰ آتش نشان در آماده باش هستند. همچنین در ۴۴۰ نقطه از شهر تهران خودروهای سبک و سنگین آتش نشانی نیز مستقر شدند تا در صورت بروز هر نوع حادثه ای به سرعت و در کمترین زمان ممکن وارد عمل شوند.

وی با بیان اینکه برابر آمارهای سال های قبل حدود ۲۵ درصد آتش سوزی ها در چهارشنبه سوری مربوط به فضاهای سبز است، گفت: همچنین آمارهای ما نشان می دهد که نزدیک به ۸۰ درصد از آتش سوزی ها در این شب بین ساعت ۱۷ تا ۲۴ و در معابر رخ می دهد.

داوری به بسته شدن خیابان شریعتی در پی احتمال سقوط تاور کرین اشاره کرد و گفت: این خیابان به دلیل احتمال سقوط این جرثقیل بسته شده است و با توجه به اینکه عملیات باز کردن این تاورکرین ها زمان بر است، این انسداد تا ساعاتی دیگر نیز ادامه خواهد داشت. متاسفانه سال هاست که تاور کرین ها برای شهر مشکلاتی را ایجاد می کند و لازم است حتما تمهیداتی در این خصوص اتخاذ شود.

وی درباره اقدامات این سازمان در هنگام وقوع بحران ها نیز گفت: آتش نشانی تهران از دستورالعمل های مدیریت بحران پیروی کرده و در هنگام بروز بحران ها و حوادث بسته به نوع و سطح بحران، تمهیدات خود را اجرا می کنیم.

تهیه طرح جامع آموزش همگانی کشور از سوی هلال احمر

محراب شریفی سده، معاون جمعیت هلال احمر نیز از تهیه طرح آموزشی مختص شهر تهران خبر داد و گفت: همانطور که می دانید مسئولیت آموزش های همگانی بر عهده جمعیت هلال احمر است و این جمعیت اقدامات گسترده ای را برای آموزش به شهروندان برای مقابله با بحران در سراسر کشور انجام داده است.

معاون جمعیت هلال احمر با اشاره به فعالیت بیش از ۷۰۰۰ خانه هلال در سراسر کشور گفت: ما با استفاده از ظرفیت این خانه ها در آموزش به شهروندان و امداد رسانی نیز عمل خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه طرح جامع آموزش همگانی کشور از سوی هلال احمر تهیه شده است، گفت: در این طرح توجه ویژه ای نیز به شهر تهران شده و ما امیدواریم که زودتر این طرح مراحل پایانی تصویب و اجرای خود را طی کند.

به گفته وی جمعیت هلال احمر همچنین قصد دارد یک آکادمی آموزش هلال احمر را نیز در میان کشورهای فارسی زبان ایجاد کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار