«آگهی‌های کار در منزل با مجوز پلیس فتا»؛ ترفند جدید کلاهبرداری

تهران (پانا) - رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتا انتظامی کشور نسبت به انتشار آگهی‌های کار در منزل با مجوز پلیس فتا هشدار داد.

کد مطلب: ۱۲۶۳۴۴۸
لینک کوتاه کپی شد
«آگهی‌های کار در منزل با مجوز پلیس فتا»؛ ترفند جدید کلاهبرداری

به گزارش پلیس فتا، سرهنگ علی‌محمد رجبی اظهار کرد: در سال‌های اخیر و در پی افزایش استفاده از اینترنت، کلاهبرداری‌های اینترنتی نیز افزایش داشته و در این میان سایت‌های درج آگهی به دلیل عدم احراز هویت سهم بیشتری را به خود اختصاص داده‌اند.

رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتا انتظامی کشور گفت: در روزهای اخیر مشاهده‌ شده که افراد سودجو با انتشار آگهی‌های تبلیغاتی تحت عنوان کار در منزل در سایت‌های درج آگهی و حتی شبکه‌های اجتماعی برای جلب نظر قربانیان در آگهی‌های خود از عنوان‌ (تأییدیه از پلیس‌فتا) استفاده می‌کنند.

وی ادامه داد: پلیس فتا هیچ‌ گونه مجوزی برای فعالیت تجاری، فرهنگی وغیره در فضای مجازی صادر نمی‌کند! و «کار درمنزل» با مجوز پلیس فتا؛ شگرد کلاه‌برداران است.

سرهنگ رجبی افزود: مجرمان سایبری با استفاده از این ترفند و درج نام پلیس فتا و یا درج عنوان دیگر ارگان‌های دولتی، اعتماد کاربران را جلب نموده و اقدام به کلاهبرداری از آنان می‌کنند.

وی به شهروندان توصیه کرد: هوشیار باشند، به‌ راحتی به افراد در فضای مجازی اعتماد نکنند و فریب ترفندهای کلاهبرداران را نخورند.

این مقام سایبری در ادامه به افرادی که از عنوان پلیس فتا در آگهی‌های خود استفاده می‌کنند نیز هشدار داد: در صورت مشاهده این‌گونه موارد برابر قانون با آن‌ها برخورد خواهد شد و سایت دیوار نیز موظف است هنگام درج آگهی به نکات این‌ چنینی توجه لازم را داشته باشد.

سرهنگ علی‌محمد رجبی گفت: سایت پلیس فتا به آدرس cyberpolice.ir مرجعی کامل از اخبار، اطلاعات و آموزش‌های سایبری بوده و کاربران با مراجعه به آن‌ها می‌توانند راهنمایی‌های لازم را دریافت نمایند و در صورت نیاز نیز می‌توانند گزارش موارد مشکوک را در سامانه پاسخگویی فوریت‌های سایبری و شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ به‌صورت شبانه‌روزی با همکاران ما در میان بگذارند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار