عباس‌زاده مشکینی در تشریح نشست فوق العاده کمیسیون امنیت ملی مجلس:

هنوز ۷ مورد از تحریم‌ها محل اختلاف است

ایران با ۱+۴ به توافق به صورت شفاهی دست‌ یافته است/ تحریم‌هایی مانند آیسا، کادسا، ویزا و تحریم برخی نهادها مانند سپاه پاسداران باید حل شود/ ضایت به توافق بد نمی‌دهیم

تهران (پانا) - سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس از برگزاری نشست فوق‌العاده این کمیسیون برای بررسی میزان رعایت قانون مصوب مجلس در روند مذاکرات وین خبر داد.

کد مطلب: ۱۲۶۱۷۸۶
لینک کوتاه کپی شد
هنوز ۷ مورد از تحریم‌ها محل اختلاف است

محمود عباس‌زاده مشکینی درباره نشست فوق العاده کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، گفت: اعضای کمیسیون در خصوص آخرین تحولات مذاکرات وین بحث و تبادل نظر کردند.

نماینده مردم مشکین شهر در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: همچنین در این نشست اعضای کمیسیون میزان رعایت قانون مصوب مجلس در روند مذاکرات و توافق مذکور را مورد بررسی قرار دادند.

وی با اشاره به اینکه در جریان مذاکرات و تفاهم‌های صورت گرفته، نظرات طرفین در بحث تحریم‌هایی مانند فروش نفت، تبادل مالی، کشتیرانی و غیره به همدیگر نزدیک شده است، ادامه داد: در واقع در بیشتر موارد جمهوری اسلامی ایران با گروه 1+4 به نقطه مشترک و توافق به صورت شفاهی رسیده اما 6 الی 7 مورد از تحریم‌ها باقی مانده که برای کشورمان مهم است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با تاکید بر اینکه اگر طرف‌های غربی حسن نیت و جدیت داشته باشند، مسائل اختلافی حل شدنی است افزود: بدون شک قبل از اینکه این موارد تعیین تکلیف شوند، رضایت به توافق بد نمی‌دهیم و زیر بار چنین موضوعی نخواهیم رفت.

عباس زاده مشکینی گفت: تحریم‌هایی مانند آیسا، کادسا، ویزا و تحریم برخی نهادها مانند سپاه پاسداران باید حل شود لذا خیلی هم اهل ضرب الاجل نیستیم و اعتقاد داریم اگر مذاکرات یک ماه هم طولانی شود، بهتر خواهد بود تا موارد مذکور به نتیجه برسد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: البته طرف‌های غربی در حوزه فعالیت‌های هسته‌ای کشورمان نگرانی‌هایی دارند که برای رفع آن‌ها در چارچوب پادمان همکاری می‌کنیم تا موضوعات شفاف شود و همچنین محدودیت‌هایی که بدون منطق و غیرقانونی علیه‌مان اعمال کردند، برطرف شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار