مرگ روزانه ۷ تا ۱۰ بیمار نیازمند پیوند عضو در کشور

تهران (پانا) - روزانه بین هفت تا ۱۰ نفر از بیماران نیازمند به پیوند عضو، به علت نرسیدن به موقع عضو مناسب پیوندی جان خود را از دست می‌دهند.

کد مطلب: ۱۲۶۰۴۳۴
لینک کوتاه کپی شد
مرگ روزانه ۷ تا ۱۰ بیمار نیازمند پیوند عضو در کشور

به گزارش انجمن اهدای عضو، پویش ملی یک نهال یک زندگی پانزدهم اسفند ماه سال جاری، همزمان با روز درختکاری، به مدت یک هفته برگزار خواهد شد. در این پویش هر هموطن می‌تواند به یاد اهداکنندگان عضو جانبخش، نهالی کاشته و ویدئویی کوتاه از این حرکت به همراه بیان احساس خود در قالب جمله‌ای خطاب به خانواده‌هایی که با این تصمیم بزرگ، به یک تا هشت بیمار نیازمند، حیاتی دوباره بخشیدند، برای انجمن ارسال کند.

سالانه در ایران پنج تا هشت هزار مورد مرگ مغزی رخ می‌دهد که مطابق نرخ جهانی، نیمی از این موارد (حدود ۳ هزار نفر) قادر به اهدای عضو هستند. با این‌حال، متاسفانه میزان اهدای عضو سالیانه در کشور تنها یک‌سوم میزان مورد انتظار است. این در حالی است که روزانه بین هفت تا ۱۰ نفر از بیماران نیازمند به پیوند عضو، به علت نرسیدن به موقع عضو مناسب پیوندی جان خود را از دست می‌دهند.

طی تحقیقات به عمل آمده، در حال حاضر بیش از ۹۰۰۰ خانواده، با گذشت و ایثار وصف‌ناپذیری رضایت به اهدای اعضای بدن عزیزان خود (افراد مرگ مغزی) داده‌اند و باعث نجات یافتن حدود 70هزار نفر از بیماران نیازمند به پیوند اعضا از رنج و درد بیماری شده‌اند.

علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر از جزییات پویش مردمی "یک نهال یک زندگی" می‌توانند به سامانه ملی فرهنگ‌سازی اهدای عضو به نشانی www.ehdacenter.ir مراجعه کنند.

همچنین هشتگ اصلی این پویش در فضای مجازی #یک_نهال_یک_ زندگی است که همراهان پویش می‌توانند علاوه بر ارسال ویدیو به شماره اعلامی در سایت، با ذکر این هشتگ و تگ کردن صفحه رسمی انجمن به نشانی ehdacenter.ir @ در فضای مجازی (اینستاگرام) ویدیوهای کاشت نهال خود را انتشار دهند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار