مدیر سازمان دانش‌آموزی سیستان و بلوچستان:

هفته امور تربیتی فرصتی مناسب برای تبیین گفتمان سند تحول بنیادین است

زاهدان (پانا) - مدیر سازمان دانش‌آموزی سیستان و بلوچستان با صدور پیامی هفته امور تربیتی و تربیت اسلامی را گرامی داشت.

کد مطلب: ۱۲۵۹۸۶۰
لینک کوتاه کپی شد
هفته امور تربیتی فرصتی مناسب برای تبیین گفتمان سند تحول بنیادین است

در متن محمود همت آمده است: «اسلام به مقوله تربیت و تهذیب نگاهی عمیق و اساسی داشته و حتی رسالت انبیاء و اولیاء الهی را بر پایه تهذیب و بهره‌گیری از تربیت الهی استوار نموده است.
معمار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) در کلامی پر مفهوم می‌فرمایند:«اگر تهذیب در کار نباشد، علم توحید هم به درد نمی‌خورد».
هشتم اسفندماه، سالروز شکل گیری نهاد امور تربیتی در مدارس به همت والا و نگاه ممتاز شهیدان جلیل‌القدر رجایی و باهنر است. شکل‌گیری این نگاه دقیق، بیانگر نگاه ویژه حکومت اسلامی در امر تعلیم و تربیت و جایگاه رفیع آن در تربیت انسانهاست.
هفته تربیت اسلامی و روز امور تربیتی، فرصت مناسبی است تا آموزش و پرورش بتواند ضمن ایجاد فضای گفت‌وگو، تبادل‌نظر و نقد سازنده، راهکارهای بهبود و ارتقای کیفیت فعالیت‌های پرورشی و فرهنگی را مورد بررسی قرار دهد و گفتمان سند تحول بنیادین را که رویکرد اصلی آن تربیتی و فرهنگی بویژه تربیت انسان شایسته بر اساس آموزه‌های قرآن و دستیابی دانش‌آموزان به مراتبی از حیات طیبه است، ضمن تبیین ابعاد آن، برنامه‌ی محوری این هفته قرار دهد.
اینجانب ضمن گرامیداشت هفته امور تربیتی و تربیت اسلامی، این مناسبت فرهنگی را به تمامی دست اندرکاران تعلیم و تربیت؛ به خصوص تمامی همکاران سازمان دانش آموزی که از فعالان عرصه تربیت اجتماعی هستند، تبریک عرض می‌کنم و امیدوارم از این هفته به عنوان فرصتی مغتنم برای تعالی بخشی به فعالیت‌های تربیتی بهره مند شویم.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار