تاکید معاون وزیربر رویکرد مدرسه محوری

تهران (پانا) - معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش‌ و پرورش استثنایی در نشست گرامیداشت روز امور تربیتی و هفته تربیت اسلامی که با حضور روسای ادارات آموزش‌ و پرورش استثنایی، کارشناسان پرورشی و مربیان پرورشی به صورت مجازی برگزار شد، تأکید کرد رویکرد سازمان آموزش‌ و پرورش استثنایی در امور تربیتی و پرورشی رویکرد مدرسه محور است.

کد مطلب: ۱۲۵۹۸۲۸
لینک کوتاه کپی شد
تاکید معاون وزیربر  رویکرد مدرسه محوری

حمید طریفی حسینی در این مراسم ضمن تسلیت شهادت امام موسی کاظم (ع) و گرامیداشت یاد شهیدان رجایی و باهنر گفت: واژه‌های تعلیم‌وتربیت جدا از هم نیستند و مفهومی یکپارچه دارند و بر همین اساس مفهوم امور تربیتی بار معنایی خاصی دارد .

وی افزود: با قرار گرفتن واژه تربیت اسلامی در کنار واژه امورتربیتی، رویکرد اسلامی در فرآیند تعلیم و تربیت تبیین می شود.

طریفی حسینی در ادامه با تبریک مبعث پیامبر اعظم (ص)، گفت: تلاقی روز امور تربیتی و مبعث پیامبر اعظم (ص) یک تلاقی حکمت انگیز است.

وی گفت: پیامبر اعظم (ص) بزرگ‌ترین مربی تربیتی در عالم بشریت است و زمانی که به فلسفه بعثت رجوع می‌شود، هدف از رسالت پیامبران هدایت بشر به سمت رشد و تعالی و تحقق جامعه توحیدی بوده است.

طریفی حسینی با بیان اینکه بحث هدایت و توحید رسالتی بود که بر دوش پیامبران نهاده شده و امری تشکیکی و ذو مراتب بود، گفت: مفهوم حیات طیبه و فرایند رشد انسان نیز یک امر تشکیکی و ذو مراتب است که در نظام تعلیم و تربیت دنبال می شود.

معاون وزیر در ادامه با اشاره به این‌که رویکرد سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی در امور تربیتی و پرورشی رویکرد مدرسه محور است، گفت: در این رویکرد باید همه ارکان مدرسه با نگاهی پرورشی و تربیتی، نقش کیفی داشته باشند و فعالیت‌های پرورشی را مبتنی بر ساحت‌های شش‌گانه تعلیم‌وتربیت طراحی کنند.

وی افزود: مربیان نظام تعلیم و تربیت باید به گونه ای آموزش ببینند که بتوانند "نظریه‌های تربیتی "را به "عمل تربیتی" پیوند دهند.

وی در پایان به کمبود نیروی انسانی در حوزه پرورشی و تربیت‌بدنی در آموزش‌وپرورش استثنایی اشاره کرد و گفت: در این خصوص به دنبال تدوین استانداردهایی ویژه مدارس استثنایی هستیم و این موضوع پیگیری خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار