روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قزوین:

کرونا جان 8 نفر دیگر را در قزوین گرفت

قزوین (پانا) - معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین گفت: در ۲۴ ساعت اخیر ۸ بیمار کرونایی بدحال دیگر به دلیل علائم شدید بیماری کووید جان خود را از دست دادند.

کد مطلب: ۱۲۵۹۱۴۹
لینک کوتاه کپی شد
کرونا جان 8 نفر دیگر را در قزوین گرفت

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قزوین، جلال رحمانی از کاهش 22 درصدی موارد ابتلای قطعی روزانه به کرونا در استان خبر داد وگفت: در 24 ساعت اخیر 118 بیمار کرونایی جدید در آزمایشگاه‌های منتخب کووید استان قزوین شناسایی شدند که این آمار در مقایسه با روز گذشته 34 نفر کاهش پیدا کرده است.

وی با اشاره به افزایش 3 درصدی موارد روزانه بستری‌های کرونایی اضافه کرد: در شبانه‌روز گذشته 71 بیمار کرونایی جدید به دلیل علائم حاد تنفسی در بیمارستان‌های استان قزوین بستری شدند که این آمار در قیاس با روز قبل 2 نفر افزایش یافته است.

رحمانی همچنین از افزایش 26.5 درصدی تعداد بیماران بدحال کرونایی خبر داد و گفت: هم اکنون 24 بیمار کرونایی با حال وخیم در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های استان زیر دستگاه کمک‌تنفسی یا ونتیلاتور بستری شدند که این آمار 5 نفر بیشتر از روز گذشته بوده و بالاترین آمار بیماران بدحال از ابتدای پیک ششم تاکنون است.

وی ادامه داد: همچنین در 24 ساعت گذشته 8 بیمار کرونایی بدحال به دلیل شدت علائم تنفسی و ضعف مفرط جسمانی جان خود را از دست دادند که نرخ مرگ‌ومیرها نسبت به روز قبل تفاوتی نداشته است.

معاون دانشگاه علوم پزشکی قزوین در ادامه از افزایش 28 درصدی نرخ روزانه بهبودهای کرونایی خبر داد و گفت: در 24 ساعت اخیر 73 بیمار کرونایی با علائم قطعی بهبود و نقاهت از بیمارستان‌های استان قزوین مرخص شدند که این آمار از روز پیش 16 نفر افزایش یافته است.

رحمانی با اشاره به کاهش 3.4 درصدی آمار مجموع بستری‌های کرونایی فعلی استان قزوین افزود: هم اکنون 364 بیمار کرونایی در بیمارستان‌ه و مراکز درمانی استان قزوین بستری شدند که این آمار نسبت به روز گذشته 13 نفر کاهش داشته است.

وی ادامه داد: آمار پوشش واکسیناسیون دز سوم کرونا هم برای جمعیت بالای 18 سال استان قزوین به 37 درصد رسید و همچنین تا امروز 9.9 درصد کودکان 5 تا 12 ساله استان قزوین دز اول واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار