وزیر ارتباطات:

با راه‌اندازی «اینترنت ایمن»، فضای آموزش‌های الکترونیکی امن‌تر می‌شود

تهران (پانا) _ وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت با راه‌اندازی «اینترنت ایمن»، فضای آموزش‌های الکترونیکی ایمن‌تر خواهد شد.

کد مطلب: ۱۲۵۸۴۶۶
لینک کوتاه کپی شد
با راه‌اندازی «اینترنت ایمن»، فضای آموزش‌های الکترونیکی امن‌تر می‌شود

عیسی زارع پور صبح امروز در نشست با یوسف نوری که در سالن جلسات وزیر در ساختمان شهید رجایی، برگزار شد، اظهار کرد: تمام خانواده هایی که فرزند دانش آموز دارند با سیستم آموزشی شاد و فضای مجازی در ارتباط هستند و ارتباط خانواده ها و آموزش و پرورش از همان دوران کودکی آغاز می‌شود تا کودکان، تحت تعلیم و تربیت نظام آموزشی قرار گیرند.

زارع پور با اشاره به این که معلمان و محیط مدرسه می توانند آینده انسان ها را تعیین کنند، گفت: با نگاهی به کیفیت یادگیری آموزش در قبل از کرونا و بعد از کرونا، در می یابیم که اثربخشی تعلیم و تربیت غیرحضوری قابل مقایسه با آموزش های حضوری نیست و این مورد باید آسیب شناسی شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تصریح کرد: نگرانی خانواده‌ها در خصوص حضور دانش‌آموزان در فضای مجازی، منطقی است و لازم است برای جلوگیری از آسیب هایی پیش روی دانش آموزان، تمهیدات و پیش بینی های لازم را انجام پذیرد؛ زیرا به واسطه مجازی شدن آموزش ها و حذف ارتباطات چهره به چهره در مدرسه، «ساحت تربیتی دانش آموزان» مانند سابق درمدارس اتفاق نمی افتد و ما نگران این موضوع هستیم.

وی با تأکید بر این که استفاده بیش از حد از فضای مجازی، حتی بعد از دوران پساکرونا، ممکن است سلامت جسمی دانش آموز را به خطر بیندازد، گفت: سلامت روحی و روانی دانش آموزان و شیوه زندگی جدیدی که ایجاد شده است، حتی سیاست های آموزش تلفیقی، نیاز به بازنگری دارد و لازم است فضای مجازی مدیریت شود، در این مورد، فناوری اطلاعات می تواند کمک بزرگی در حوزه ارتباطات که زیرساخت همه فعالیت هاست، به آموزش و پرورش داشته باشد.

زارع پور با اشاره بر این که حوزه فناوری اطلاعاتی که قبلاً زیست بوم دوم به شمار می رفت، اکنون اصل زندگی را به این فضا برده است و بدون فضای مجازی، کار و فعالیت روزمره متصور نیست، بیان کرد: در چنین شرایطی که زندگی ها به روش دیجیتال است و تغییر سبک زندگی را پیش ‌رو داریم، باید کار ویژه ای صورت پذیرد و در زمینه آشنا سازی بچه ها با فضای مجازی و نحوه استفاده و آگاهی از مخاطرات آن و فرصت ها و چالش های این بستر، آموزش و پرورش می تواند نقش خاص و سازنده ای داشته باشد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعاتتصریح کرد: در تمام کشورهای پیشرفته دنیا در کنار مرورگر جست وجو، دکمه ای به نام جستجوی ایمن تعبیه شده است که در صورت نیاز دانش آموزان به جست وجو، با استفاده از این پلتفرم، فعالیت در فضایی ایمن انجام می شود و در این فضا، دسترسی به اطلاعات نامناسب، ممکن نیست.

زارعی پور، با اشاره به تلاش جوانان متخصص ایرانی در ساخت پلتفرم های مناسب برای دانش آموزان و اطلاع رسانی صحیح نحوه استفاده این پلتفرم ها به اولیا، گفت: پرواضح است فضایی که به آموزش دانش‌آموزان گره می‌خورد باید کنترل و مدیریت شود و این امر باید از سوی آموزش و پرورش جدی گرفته شود، به این ترتیب که اولیا با گرفتن یک کد دستوری و یک رمز عبور و یا تهیه سیم کارتی که کد امنیت اینترنت بر روی آن تعریف شده باشد، می توانند فضای ایمن را برای فرزندانشان ایجاد کنند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، با اشاره به این که در این راستا آموزش و پرورش می تواند به عنوان اولین دستگاه، همکاری خود را اعلام نماید و الگویی برای دیگر دستگاه ها جهت استفاده از اینترنت ایمن باشد، گفت: در اردیبهشت ماه سال آتی، پلتفرمی به بازار معرفی خواهد شد که در آن هر شخص، با یک بار احراز هویت، به تمامی خدمات دسترسی پیدا خواهد کرد و برای ورود به سامانه های دیگر، نیاز به احراز هویت مجدد نخواهد داشت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار