نوری خبر داد

راه‌اندازی «قرارگاه حکمرانی آموزش و پرورش در فضای مجازی»

تهران (پانا) - وزیر آموزش و پرورش در دیدار با وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت در راستای توسعه و تقویت حکمرانی آموزش و پرورش در فضای مجازی (تربیت فناورانه)، «قرارگاه حکمرانی آموزش و پرورش در فضای مجازی» در حوزه ستادی، ایجاد شده است.

کد مطلب: ۱۲۵۸۴۶۴
لینک کوتاه کپی شد
راه‌اندازی «قرارگاه حکمرانی آموزش و پرورش در فضای مجازی»

یوسف نوری در دیدار با وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات که در ساختمان شهیدرجایی برگزار شد، ضمن گرامیداشت 5 اسفند، «روز مهندس» و یاد و خاطر خواجه نصیرالدین طوسی، اظهار کرد: مهندسان کشور، خدمات بسیاری را در زمان جنگ و پس از آن و همچنین در حوزه هسته ای ارائه کردند بنابراین، بخشی از پیشرفت های امروز در حوزه های مختلف را مدیون تلاش جامعه مهندسان به ویژه شهدایی که در این قشر از جامعه جان خود را در مسیر توسعه و پیشرفت کشور، نثار کردند، هستیم.

نوری تصریح کرد: ضروری است «کار آفرینی» در دوره پیش از دبستان اتفاق بیفتد؛ زیرا اگر امروز کار آفرینی در این دوره نهادینه شود در آینده مشکلات رفع می شود.

وی افزود: جمعیت تحت پوشش آموزش و پرورش، قابل توجه و جامعه تحت تأثیر این نهاد، بیش از 55 میلیون نفر است.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به ضرورت حرکت به سمت آموزش های مجازی، گفت: در سال 1392 طرح «تبلت»، به صورت پایلوت انجام شد، اما ادامه پیدا نکرد. پس از شیوع کرونا، شبکه شاد، راه اندازی شد و اکنون به حدی از بلوغ رسیده است که توانسته جای خود را تثبیت کند؛ البته هنوز هم نیازمند تجهیزات بیشتر و توسعه و تقویت ظرفیت آن است.

وی ادامه داد: در اسناد فرادستی تکالیفی در حوزه فناوری ارتباطات داریم چنان که در برنامه ششم توسعه آمده و در برنامه هفتم توسعه نیز بر آموزش های ترکیبی و فناورانه تأکید شده است.

عضو کابینه دولت مردمی، همکاری دو وزارتخانه را منشأ تحول دانست و خاطرنشان کرد: امیدواریم در یک همکاری مجدانه و با توجه به تفاهم نامه ها و در راستای دغدغه های رهبر معظم انقلاب(مدظله العالی)که در شورای عالی مجازی، مطرح فرمودند، قدم های خوبی در قالب جهادتبیین و با همکاری دو وزارتخانه برداریم.

وزیر آمورش و پرورش از ایجاد قرارگاه فضای مجازی خبر داد و گفت: در راستای توسعه و تقویت حکمرانی آموزش و پرورش در فضای مجازی (تربیت فناورانه)، «قرارگاه حکمرانی آموزش و پرورش در فضای مجازی» را در حوزه ستادی ایجاد کرده ایم.

وی افزود: «طراحی الگوی آموزش های ترکیبی» و «چگونگی استمرار آموزش های مجازی در دوران پساکرونا» از جمله اهداف قرارگاه فضای مجازی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار