با این روش‌ها از شر سردرد و گردن درد خلاص شویم

تهران (پانا) - متخصص مغز و اعصاب و فلوشیپ سردرد گفت بیشتر گردن درد و سردردهای ناشی از وضعیت نامناسب بدن را می‌توان با استفاده از حرکات اصلاحی و کششی ساده و نیز فیزیوتراپی از بین برد.

کد مطلب: ۱۲۵۸۰۴۴
لینک کوتاه کپی شد
با این روش‌ها از شر سردرد و گردن درد خلاص شویم

به گزارش مشرق، نوشین یمانی با بیان اینکه یکی از شایع‌ترین علل سردرد و درد گردن، وضعیت نامناسب بدنی است، اظهار کرد: عارضه گردن به جلو که در آن سر از حالت عادی خارج شده و به جلو منحرف می‌شود، یکی از مشکلات بسیار رایج بوده که متاسفانه کمتر مورد توجه قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه سردرد و درد گردن به ویژه در نسل جوان به دلیل استفاده بیش از حد و غیراصولی از موبایل، لپ‌تاپ و لوازم الکترونیکی رخ می‌دهد، افزود: برای اینکه بدانید آیا دچار این عارضه هستید یا نه، می‌توانید به پشت، به سمت دیوار بایستند، به طوری که پا، ران و بخش‌های دیگر بدن به دیوار چسبیده باشد؛ اگر در این حالت گردن و سر شما فاصله قابل توجهی با دیوار داشته باشند، احتمالا دچار عارضه گردن به جلو هستید.

این متخصص، از عوامل دیگر دخیل در ایجاد این عارضه می‌توان به عادات رفتاری غلط مثل حمل کوله‌پشتی سنگین، خوابیدن روی بالش بلند، خم شدن مداوم به جلو به دلیل خجالتی و سر به زیر بودن و مشاغل و ورزش‌هایی از جمله رانندگی، پشت میزنشینی، دندان‌پزشکی و دوچرخه‌سواری دانست و تصریح کرد: به ازای هر اینچ که گردن از حالت استاندارد به جلو خم می‌شود، فشار روی گردن افراد به اندازه حدود ۴.۵ کیلوگرم اضافه می‌شود.

متخصص مغز و اعصاب و فلوشیپ سردرد در رابطه با راه درمان سردرد و درد گردن، خاطرنشان کرد: بیشتر گردن درد و سردردهای ناشی از وضعیت نامناسب بدن را می‌توان با استفاده از حرکات اصلاحی و کششی ساده و در موارد طول کشیده با فیزیوتراپی از بین برد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار