یوسف نوری:

ایفای نقش «مسئولیت اجتماعی» همراه اول، راه‌اندازی شبکه شاد را تسریع کرد

تهران (پانا) - وزیر آموزش و پرورش گفت حس «مسئولیت اجتماعی» همراه اول در بحث تعلیم و تربیت، موجب تسریع در راه‌اندازی شبکه شاد شد.

کد مطلب: ۱۲۵۷۸۶۵
لینک کوتاه کپی شد
ایفای نقش «مسئولیت اجتماعی» همراه اول، راه‌اندازی شبکه شاد را تسریع کرد

یوسف نوری در بازدید از مرکز مانیتورینگ همراه اول اظهار کرد: بیماری کرونا و شرایطی که این بیماری ایجاد کرد، باعث شد تا مدارس تعطیل شوند و اپلیکیشن شاد در مسیر آموزش، جایگزین مدارس شود.

نوری با اشاره به مسئولیت اجتماعی دستگاه های مختلف در مقابل آموزش و پرورش، گفت: مسئولیت اجتماعی همراه اول در حوزه تعلیم و تربیت، باعث طراحی، تدوین و تسریع در راه اندازی شبکه دانش آموزی شاد شد. این شبکه امروز به مرحله بلوغ خود رسیده است و باید آموزش های غیرحضوری در بستر این شبکه، بعد از کرونا یا با وجود کرونا نیز ادامه داشته باشد.

وی ادامه داد: تعدادی از مدارس، به صورت حضوری و با رعایت پروتکل های بهداشتی، همچنان «آموزش های حضوری» را ادامه می دهندکه می توانند از فضای آموزش مجازی نیز به عنوان «آموزش مکمل» استفاده کنند.

وزیر آموزش و پرورش، با اشاره به این که پلتفرم شاد، به عنوان مکمل آموزش، روش خوبی برای کیفیت بخشی به فرآیند یاددهی-یادگیری دانش آموزان است، گفت: ما باور داریم که دانش آموزان و معلمان می توانند با آموزش های لازم، محتوای مناسب را بر اساس آنچه مورد نیاز است، تهیه کنند.

وی با تأکید به ضرورت تولید محتوای آموزشی از سوی دانش آموزان و معلمان، گفت: تولید محتوای آموزشی از سوی خود معلمان و دانش آموزان، علاوه بر این که باعث یادگیری عمیق تر و مؤثرتر آموزش ها می شود، استعدادها و توانایی های بالقوه دانش آموزان را نیز بالفعل خواهد کرد.

نوری تصریح کرد: در خصوص دانش آموزان با نیازهای ویژه و دانش آموزان استعداد درخشان نیز، تولید محتوای درسی باید با برنامه ریزی و بر اساس استعداد و توانایی دانش آموزان انجام شود. در مورد این دانش آموزان، مرحله اول از ساخت محتوا به اتمام رسیده است و همکاران ما در سازمان پژوهش، بخشی از کار را آماده کردند که به تدریج در شبکه شاد بارگذاری خواهد شد.

وی گفت: امیدوارم با حمایت اولیا و همکاران، بتوانیم محتواهای مناسب، مفید و مؤثری را در راستای هدف تعلیم و تربیت در فضای مجازی ارائه کرده و دانش آموز را در مقابل فرصت های صحیح قرار دهیم و با یاددهی های غیرمستقیم، دانش آموزان را برای انتخابی درست در فضای مجازی، هدایت و راهنمایی کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار