به مناسبت هفته بزرگداشت تأسیس کانون های فرهنگی تربیتی عنوان شد:

یکی از مهم ترین راهبرد های نظام تعلیم و تربیت، تقویت ارزش های اخلاقی در دانش آموزان است

تهران (پانا) - مدیر آموزش و پرورش منطقه ۱۴، مهارت آموزی را در کنار دانش اندوزی و تقویت ارزش های اخلاقی در دانش آموزان، از مهم ترین راهبرد های نظام تعلیم و تربیت دانست و تأکید کرد در این راستا، باید فعالیت کانون های فرهنگی تربیتی نیز مکمل برنامه های آموزشی و پرورشی مدارس، به عنوان مراکز رشد و تعالی دانش آموزان باشد.

کد مطلب: ۱۲۵۷۸۵۴
لینک کوتاه کپی شد
یکی از مهم ترین راهبرد های نظام تعلیم و تربیت، تقویت ارزش های اخلاقی در دانش آموزان است

سعید جهانشاهی به مناسبت هفته بزرگداشت تأسیس کانون های فرهنگی تربیتی گفت: به استناد اساسنامه تأسیس کانون های فرهنگی و تربیتی مصوب تاریخ ۶۸/۱۱/۳۰ شورای عالی آموزش و پرورش و نظر به نقش تأثیر گذاری این کانون ها در امر تعلیم و تربیت، دانش آموزان روز ۳۰ بهمن را به عنوان سالروز تأسیس کانون های فرهنگی و تربیتی و هفته اول اسفند به عنوان هفته بزرگداشت تأسیس کانون های فرهنگی و تربیتی نام گذاری کرده است.

وی با بیان اینکه کانون های فرهنگی و تربیتی نقش بسزایی در امر تعلیم و تربیت ایفا می کنند، این هفته را فرصتی مناسب در جهت معرفی و تبیین اهداف کانون های فرهنگی و تربیتی دانست و گفت: اجرای جشنواره های مختلف و همچنین شرکت در جشنواره های کشوری و هدایت دانش آموزان در جهت غنی سازی اوقات فراغت آنان، جزء برنامه های اصلی کانون ها است.

جهانشاهی افزود: مهارت آموزی در کنار دانش اندوزی و تقویت ارزش های اخلاقی در دانش آموزان، مهم ترین راهبرد نظام تعلیم و تربیت است و از این رو باید فعالیت کانون های فرهنگی تربیتی نیز مکمل برنامه های آموزشی و پرورشی مدارس به عنوان مراکز رشد و تعالی دانش آموزان باشند تا به آموزش های تمام ساحتی مورد نظر در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش همت گمارده شود.

در ادامه محمد عدل لاله؛ معاون پرورشی و تربیت بدنی منطقه ۱۴ خاطرنشان کرد: بی تردید کانون های فرهنگی، هنری، دینی و اجتماعی یکی از پویا ترین و مهم ترین مجموعه هایی به شمار می روند که اهمیت و جایگاه بسزایی در حیات فرهنگی و اجتماعی در توسعه فرهنگ جامعه ایفا می کنند.

وی در ادامه گفت: در این راستا و در این ایام پر برکت بر خود فرض می دانم تا از تلاش های پی در پی همه همکارانم به خصوص همکاران عزیز در کانون فرهنگی تربیتی امید و همه دست اندر کاران عرصه تعلیم و تربیت تشکر می کنم و موفقیت و پیشرفت روز افزون در دستیابی به قله های رفیع دانایی و عرصه های نوین دانش را برای این عزیزان از درگاه خداوند منان مسألت می نمایم.

در پایان عبدالوحید سلگی؛ مدیر کانون فرهنگی تربیتی امید منطقه ۱۴ نیز به بیان اهداف ایجاد کانون ها در آموزش و پرورش اشاره کرد و یاد آور شد: آشنایی دانش آموزان با ارزش های ماندگار فرهنگی، بارور شدن اوقات زندگی، تقویت شخصیت و خودباوری و در نهایت تربیت اجتماعی دانش آموزان، از اهداف این کانون است.

وی خاطر نشان کرد: در بخش تخصصی، کارگاه های مهارت آموزی، انجمن ها و فعالیت های جمعی شامل: کارگاه های علمی، ادبی، هنری، ورزشی و اجتماعی و انجمن های قرآن و عترت، فناوری اطلاعات، خبرنگاری، نجوم، علمی، کتاب، پژوهش، ادبی، نمایش، سرود و موسیقی، هنری، ورزشی، امور اجتماعی، حقوق دانش آموزی فعالیت هایی جمعی مثل: طبیعت گردی، اردو ها، بازدید ها، حضور در مراسم، مانور ها و همایش ها در حال انجام است.

گفتنی است در این مراسم از زحمات عوامل اجرایی و همه دست اندکاران کانون فرهنگی تربیتی امید تشکر و قدردانی شد.

*خبرنگار دانش آموز پانا؛ فاطمه آبروش

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار