اعترافات یک جاسوس خبرنگار لبنانی

تهران (پانا) - یک رسانه عربی اعترافات خبرنگار لبنانی بازداشت شده که به نفع رژیم صهیونیستی و علیه ایران و حزب الله فعالیت داشت را منتشر کرد.

کد مطلب: ۱۲۵۷۸۴۶
لینک کوتاه کپی شد
اعترافات یک جاسوس خبرنگار لبنانی

به گزارش ایسنا، شبکه لبنانی المنار جزئیاتی در مورد محمد شعیب، خبرنگار لبنانی متهم به همکاری با رژیم صهیونیستی منتشر کرده است. او متولد شهر صیدا در سال 1985 میلادی است و اواخر ماه گذشته بازداشت شد.

این شبکه لبنانی به نقل از منابع امنیتی اعترافات او را منتشر کرده است. محمد شعیب در شبکه‌ها و پایگاه‌های خبری مختلفی از جمله شبکه الجرس‌، سایت لبنان 24 و شبکه جرودی مدیا فعالیت داشته است، او در یک سایت اینترنتی آگهی استخدام شرکت خارجی را می‌بیند و پس از تماس با آن‌ها به او پیشنهاد نوشتن مقالات در ازای گرفتن حقوق ماهیانه را می‌دهند.

در این اعترافات آمده است: خبرنگار لبنانی قبل از اینکه فعالیتش را آغاز کند یک شماره انگلیسی متعلق به شخصی به نام "تام" که اسرائیلی است با او تماس می‌گیرد، تام در توضیح وظایف این خبرنگار به او می‌گوید که باید در خصوص مسائل سیاسی مورد اختلاف در لبنان گزارش تهیه کند و این گزارشات باید در راستای منافع کشورهای عربی خلیج(فارس) و علیه ایران و حزب الله و جنبش حماس باشد و همچنین اصطلاحات به کار ببرد که نشان دهد کشور لبنان از سوی ایران اشغال شده است. تام از محمد شعیب می‌خواهد که مقالات و گزارشات خود را در سایت "الکلمه آنلاین"، سایت "لبنان 24" و شبکه "صوت لبنان" منتشر کند و در ازای هر مقاله 50 تا 75 دلار دریافت کند.

در ادامه این گزارش آمده است: برای مثال در زمان تشکیل دولت لبنان از این خبرنگار درخواست شده است که مقالاتی مبنی بر ایجاد اختلاف میان ایران و عربستان و اینکه ایران از تاخیر در تشکیل دولت لبنان در راستای کسب امتیاز در مذاکرات تهران و ریاض سود می‌برد را منتشر کند. بعد از آن نیز از او می‌خواهند که مقالاتعی تحت عنوان "تاثیر منافع ایران بر لبنان" منتشر کند و نشان دهد که عدم حضور گروه‌های شیعی در جلسات دولت برگه‌ای برای ایران در مذاکرات با آمریکا است و از این طریق نشان دهد که گروه‌های شیعی ابزار دست ایران در لبنان هستند.

بر اساس این گزارش، تام از این خبرنگار لبنانی همچنین خواسته است که بر وزارت بهداشت لبنان در زمان ریاست حمد حسن تمرکز کند و میزان ارتباط او با حزب الله لبنان را نشان دهد. همچنین از او درخواست شده است که گزارشاتی علیه وام قرض الحسنه در لبنان و ضررهای آن نیز منتشر کند.

تام تنها موضوعات و عناوین مقالات سیاسی را برای محمد شعیب مشخص نمی کرد بلکه حتی شخصیت هایی که باید با آن ها مصاحبه کند و در مقالات خود منتشر کند را برای او تعیین می کرد و این افراد غالبا از میان شخصیت های نزدیک به جریان 14 مارس بودند.

تام از این خبرنگار همچنین می‌خواهد که مقالاتی علیه حزب الله لبنان منتشر کند و نشان دهد که این حزب در انفجار بندر بیروت متهم است.

علاوه بر نوشتن مقالات علیه حزب الله از شعیب درخواست شده است که مطالبی مبنی بر غیرقانونی بودن سلاح در اردوگاه‌های فلسطینی منتشر کند و نشان دهد که روابط سوریه و جنبش حماس بد است.

تام علاوه بر موضوعاتی که به شعیب می‌داد برای او سه مقاله عربی که با نام «ی. د» نوشته شده بود، فرستاد و موضوع این مقاله‌ها درخصوص پناهندگان سوری، اردوگاه‌های فلسطینی و جنبش حماس بود و از او خواست که آن ها را در سایت لبنان 24 و شبکه صوت لبنان منتشر کند.

وی اخیرا نیز از این خبرنگار لبنانی خواسه بود تا در فیسبوک صفحه «پروژه لبنان» ایجاد کند و مطالبی را منتشر کند که در حمایت از عربستان و کشورهای حاشیه خلیج فارس باشد و ماهیانه 200 دلار برای این صفحه دریافت می‌کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار