سرپرست دانشگاه علوم پزشکی قزوین :

توضیحات سرپرست دانشگاه علوم پزشکی قزوین در خصوص واگذاری بیمارستان دولتی آبیک

قزوین(پانا) - سرپرست دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی قزوین گفت واگذاری بیمارستان دولتی آبیک به بخش خصوصی صحت نداشته و این اقدام قانونا امکان‌ ناپذیر است و خبر انتشار یافته در برخی رسانه‌ها و فضای مجازی نادرست و حاصل برداشت ناصحیح بوده است.

کد مطلب: ۱۲۵۷۷۷۶
لینک کوتاه کپی شد
توضیحات سرپرست دانشگاه علوم پزشکی قزوین در خصوص واگذاری بیمارستان دولتی آبیک

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قزوین، عبدالله دیدبان روز یکشنبه در خصوص انتشار اخباری با عنوان واگذاری بیمارستان دولتی آبیک به بخش خصوصی در برخی رسانه ها و فضای مجازی، افزود: این خبر ناشی از انتقال نادرست منابع خبر و برداشت اشتباه و ناصحیح منتشرکنندگان بوده و به هیچ عنوان بحث واگذاری بیمارستان دولتی آبیک به بخش خصوصی مطرح نبوده بلکه برون سپاری خدمات و خرید خدمت هدف قرار داشته است.

وی اظهار کرد: در شهرستان آبیک یک بیمارستان دولتی با ۳۰ تختخواب وجود دارد و با توجه به جمعیت حدود ۱۰۰ هزار نفری این شهرستان باید یک بیمارستان حداقل ۱۵۰ تختخوابی در آن داشته باشیم.

این مسوول گفت: تلاش می کنیم با جلب مشارکت خیران، بیمارستان دولتی آبیک را توسعه ببخشیم که زمین آن را نیز در اختیار داریم اما تا تحقق این مساله و برای رفع نیازهای درمانی مردم این شهرستان، تکلیف قانونی ما است که از ظرفیت نیروهای متخصص بخش خصوصی استفاده کنیم.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی قزوین ادامه داد: استفاده از ظرفیت این بخش در شهرستان آبیک به گونه ای برنامه ریزی شده که نیروهای متخصص بخش خصوصی در بیمارستان دولتی خدمات ارائه می دهند و یا شهروندان، امکان دریافت خدمات را از بیمارستان خصوصی با تعرفه دولتی خواهند داشت.

دیدبان گفت: در هر صورت بیماران با تعرفه دولتی، خدمات درمانی دریافت خواهند کرد و مابه التفاوت هزینه ها از سوی دانشگاه علوم پزشکی در اختیار بخش خصوصی قرار می گیرد.

این مسوول ادامه داد: از حیث قانونی امکان واگذاری مراکز درمانی دولتی به بخش خصوصی وجود ندارد و تنها در صورت نیاز خدمات برون سپاری می شود، به عنوان نمونه در شهر قزوین نیز هم‌اکنون در رادیولوژی بیمارستان بوعلی برون سپاری انجام شده و امکانات و تجهیزات و مکان این فضای درمانی تحت مالکیت دولت و دانشگاه علوم پزشکی است و متخصصان از بخش خصوصی حضور دارند اما بیماران، خدمات خود را با تعرفه دولتی و بدون هیچ گونه وجه اضافی دریافت می کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار