سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان خراسان‌شمالی:

مجلس دانش‌آموزی زمینه ارتباط میان دانش‌آموزان و مسئولین است

بجنورد (پانا) - معاون تشکیلات سازمان دانش‌آموزی استان خراسان‌شمالی اظهار کرد دانش‌آموزان با مشارکت در انتخابات شوراهای دانش‌آموزی همکاری تعاون و حضور در تصمیم‌گیری‌های اجتماعی را آموزش می‌بینند.

کد مطلب: ۱۲۵۷۷۵۰
لینک کوتاه کپی شد
مجلس دانش‌آموزی زمینه  ارتباط میان دانش‌آموزان و مسئولین است

در ابتدای این نشست حسین کنعانی در خصوص همکاری سازمان دانش آموزی جهت برگزاری انتخابات شوراهای مدارس و برگزاری انتخابات مجلس دانش آموزی توضیحاتی را به حاضرین در جلسه داد و گفت: تعداد نمایندگان هر استان در مجلس دانش آموزی با توجه به جمعیت هر استان تعریف شده است که استان ما دو نماینده ( یک دختر و یک پسر ) در مجلس دانش آموزی دارد.

وی در ادامه گفت: روزهای دوشنبه "پسران" و سه شنبه "دختران" انتخابات حضوری میان روسای شوراهای دانش آموزی مدارس استان برگزار می‌شود که نفر اول هر گروه به عنوان نماینده دانش آموزان در مجلس دانش آموزی کشور معرفی می شود.

کنعانی بیان کرد: هدف از تشکیل مجلس دانش آموزی رشد خودباوری، کار گروهی و آموزش زندگی اجتماعی به دانش آموزان است و دانش آموزان حاضر در مجلس دانش آموزی کشور بعنوان نمایندگان دانش آموزان هر استان به بررسی مشکلات دانش آموزان و نقد و بررسی متون کتاب های درسی می پردازند. همچنین می توانند همراه با مسئولین به بازدید از مدارس بپردازند تا با مشکلات مدارس و دانش آموزان از نزدیک آشنا شوند.

در ادامه این جلسه هادی رجائی نیا مدیر کل سیاسی انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری گفت: مدیران مدارس و ادارات آموزش و پرورش با دعوت از اعضای شورای دانش آموزی مدارس در برخی جلسات و استفاده از نظرات آنها در تصمیم گیری های انجام شده باعث ایجاد انگیزه در دانش آموزان جهت مشارکت در تصمیم گیری های مهم می شوند. همچنین این کار باعث افزایش خلاقیت و خودباوری در دانش آموزان می شود.

در پایان جلسه ابوالقاسم اکبری سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان بیان کرد: مجلس دانش آموزی زمینه ارتباط میان دانش آموزان و مسئولین است و با توجه به سند تحول بنیادین که تربیت تمام ساحتی دانش آموزان جزو ارکان مهم آن است، انتخابات شورای دانش آموزی باعث تربیت اجتماعی دانش آموزان و آشنایی آنها با دموکراسی ایرانی، اسلامی از پایه چهارم تحصیلی می شود که این عمل خود بستری برای تربیت مدیران توانمند و خلاق برای نسل آینده می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار