3 فصل‌نامه‌ از مجموعه نشریات رشد منتشر شد

تهران (پانا) - جدیدترین شماره فصل‌نامه‌‌های «رشد آموزش فیزیک»، «رشد آموزش فنی‌و‌حرفه‌ای و کاردانش» و «رشد آموزش سلامت و تربیت‌بدنی» به همراه ویژه‌نامه‌ «کنترل وزن و چاقی» توسط سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی منتشر شدند.

کد مطلب: ۱۲۵۷۷۲۹
لینک کوتاه کپی شد
3 فصل‌نامه‌ از مجموعه نشریات رشد منتشر شد

فصلنامه‌های تخصصی «رشد آموزش فنی‌وحرفه‌ای و کاردانش»، «رشدآموزش سلامت و تربیت‌بدنی» و «رشد آموزش فیزیک» از گروه مجلات علوم انسانی و علوم پایه و فنی، به عنوان جزئی از بسته‌‌های تربیت و یادگیری در چارچوب اهداف و راهبردهای آموزش و پرورش، با زمینه آموزشی، تحلیلی و اطلاع‌رسانی برای معلمان، دانشجو معلمان و کارشناسان وزارت آموزش و پرورش در سراسر کشور منتشر شدند.

فصلنامه‌‌های گروه علوم انسانی

رشد آموزش سلامت و تربیت‌بدنی

در هفتادو چهارمین شماره فصلنامه آموزشی، تحلیلی و اطلاع‌رسانی رشد آموزش سلامت و تربیت‌بدنی (دوره بیست‌ودوم) به سردبیری دکتر زهرا تسلیمی که برای معلمان، دانشجو‌معلمان و کارشناسان وزارت آموزش‌و‌پرورش در سراسر کشور منتشر شده است، مطالب زیر به چشم می‌خورد:

مادر یا معلم؟ ؛ نظارت معلم محور؛ موانع مشارکت فعال دختران در درس تربیت‌بدنی مدارس؛ بوم ورزشی؛ ورزش و لذت؛ باشگاه خانگی؛ معلمان تربیت‌بدنی، محاسبه‌گر و اقدام‌پژوه؛ راهنمای برنامه درس تربیت‌بدنی در مدارس؛ آموزش تربیت‌بدنی تجربیات جهانی؛ باشگاه مجازی سوت، باشگاهی برای تمام اعضای خانواده؛ بازی با اشکال هندسی؛ سفیران سلامت دانش‌آموزی؛ الفبای قهرمان‌سازی؛ ناهنجاری کف پای صاف؛ ورزش اوتیسمی‌؛ رابطه بین نسبت قد و وزن و آمادگی جسمانی در بین دانش‌آموزان ابتدایی و...

همچنین فصلنامه «رشد آموزش تربیت‌بدنی» ویژه‌نامه‌ای با عنوان «کنترل وزن و چاقی» منتشر کرده است. این ویژه‌نامه که به صورت رایگان در وبگاه مجلات رشد منتشر شده است، به موضوع کنترل وزن و چاقی دانش‌آموزان (کوچ) با رویکرد ترویج سبک زندگی فعال و سالم در مدارس سراسر کشور می‌پردازد.

در این ویژه‌نامه مطالب زیر به چشم می‌خورد:

نقش مدرسه در پیشگیری و کنترل ‌وزن و چاقی دانش‌آموزان؛ اجرای طرح تحولی کنترل وزن و چاقی دانش‌آموزان با رویکرد ترویج سبک زندگی فعال و سالم؛ بسته تحولی کنترل وزن و چاقی دانش‌آموزان با رویکرد ترویج سبک زندگی فعال و سالم؛ آشنایی با الگوها و انتخاب‌های غذایی سالم سنین مدرسه؛ چاقی، فعالیت بدنی و راهکارهای تغذیه‌ای ویژه دانش‌آموزان؛ هزینه‌های چاقی؛ هفت راز کاهش وزن موفق و حفظ آن؛ نقش فعالیت بدنی در پیشگیری از چاقی کودکان و نوجوانان؛ نقش اصلاح الگوی غذایی در پیشگیری از چاقی کودکان و...

فصلنامه‌‌های گروه علوم پایه و فنی

رشد آموزش فنی‌وحرفه‌ای و کاردانش

پنجاه‌وهشتمین شماره فصلنامه آموزشی، تحلیلی و اطلاع‌رسانی رشد آموزش فنی‌وحرفه‌ای و کاردانش به سردبیری احمدرضا دوراندیش برای معلمان، دانشجو‌معلمان و کارشناسان وزارت آموزش‌و‌پرورش منتشر می‌شود. در این شماره از رشد آموزش فنی‌وحرفه‌ای و کاردانش (دوره هفدهم) مطالب زیر منتشر شده است:

رویکرد جدید رشد آموزش فنی‌وحرفه‌ای و کاردانش؛ راهبردهای آموزش و تربیت فنی‌وحرفه‌ای ترکیبی بعد از کووید 19؛ آموزش فنی‌وحرفه‌ای در سنگاپور؛ کاربردهای هوش مصنوعی و یادگیری ماشین در آموزش؛ تکنسین‌ شبکه و سیستم‌های رایانه‌ای کد 3513؛ مصاحبه با مدیرکل مسابقات ملی و بین المللی مهارت؛ هنر درجغرافیا؛ دو تجربه از سال‌های تدریسم؛ راه‌اندازی رشته دستیار تمرین طراح فوتبال در شاخه کاردانش؛ مرکز توسعه آموزش‌های حرفه‌ای اروپا؛ هنرستان‌های ماندگار؛ دبیرخانه راهبری کشوری کارآفرینی و...

رشد آموزش فیزیک

این فصلنامه آموزشی، تحلیلی و اطلاع‌رسانی به سردبیری احمدرضا اعرابی برای معلمان، دانشجو‌معلمان و کارشناسان وزارت آموزش‌و‌پرورش منتشر می‌شود. در شماره 130 از رشد آموزش فیزیک (دوره سی‌وهفتم) مطالب زیر منتشر شده است:

نگاهی به اهمیت عدالت آموزشی در مناطق محروم؛ حسابدار ستارگان؛ آموزش فیزیک با چاشنی خلاقیت؛ مروری بر اهداف برنامه درسی در حوزه تربیت و یادگیری علوم‌تجربی؛ هوش دست‌ساز و چشم‌انداز آن؛ تأملی در اهمیت و فرآیند درس‌پژوهی؛ محاسبه مرکز جرم یک فنر آویزان؛ بازدیدی از موزه سنجش گیلان و گفت‌وگو با استاد امیر قربانی؛ مکانیک سیالات در پویانمایی ژاپنی؛ گفت‌وگو با دکتر کیتی مک فیزیک‌دان نظری و اخترفیزیک و...

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار