تقدیر از تلاش‌های «بنیاد برکت» در امر مدرسه‌سازی و محرومیت‌زدایی

تهران (پانا) - وزیر آموزش و پرورش در دیدار با سرپرست ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)، از تلاش‌های بنیاد برکت در امر «مدرسه‌سازی» و «محرومیت‌زدایی» قدردانی کرد.

کد مطلب: ۱۲۵۷۵۰۹
لینک کوتاه کپی شد
تقدیر از تلاش‌های «بنیاد برکت» در امر مدرسه‌سازی و محرومیت‌زدایی

یوسف نوری در دیدار با عارف نوروزی سرپرست ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)، اظهار کرد: 221 بیمارستان و درمانگاه، متعلق به آموزش و پرورش داریم که بیش از 600 پزشک در آن فعالیت می کنند.

وی با قدردانی از تلاش های ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) و بنیاد برکت در امر مدرسه سازی و محرومیت زدایی از مناطق محروم، افزود: هرچند احداث مدارس امری ضروری است، اما زمینه تربیتی برخی مدارس نیازمند رسیدگی است و لازم است بر آن نظارت صورت گیرد.

نوری تصریح کرد: متأسفانه در حال حاضر، سرانه فضاهای ورزشی دانش آموزان 3 دهم متر مربع است که نیازمند توجه جدی در این زمینه است.

وی بر توزیع عادلانه سرانه ورزشی تأکید و عنوان کرد: انتظار می رود بنیاد برکت در حیطه توسعه فضاهای ورزشی نیز با آمورش و پرورش همکاری داشته باشد.

بنیاد برکت تاکنون بیش از 1500 مدرسه برکت احداث کرده است

در ادامه، عارف نوروزی سرپرست ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)، گفت: به آموزش و پرورش به عنوان دستگاهی که همه ما به آن تعلق داریم، می نگریم.

وی افزود: از سوی بنیاد برکت در مناطق زلزله زده، تعدادی مدارس احداث کرده بودیم که به دلیل رعایت دقیق استاندارد های ساختمانی، در جریان زلزله های بعدی کوچک ترین آسیبی به این مدارس وارد نشد.

نوروزی تصریح کرد: بنیاد برکت، تاکنون بیش از 1500 مدرسه برکت احداث کرده است و ما تلاش می کنیم این مدارس را رصد و مشکلات نگهداشت آن ها را برطرف کنیم.

وی ادامه داد: ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) همواره با آموزش و پرورش همکاری داشته است و در راستای محرومیت زدایی، بیش از پیش تلاش خواهد کرد.

آزادسازی مراکز ورزشی با هدف مبارزه با کم تحرکی و چاقی دانش‌آموزان

در پایان این نشست، صادق ستاری فرد معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش، معضل چاقی را چالش امروز کشور دانست و اظهار کرد: یکی از برنامه ریزی های آموزش و پرورش آزادسازی مراکز ورزشی با هدف مبارزه با کم تحرکی و چاقی دانش آموزان است که در روزهای اخیر انجام شده است.

وی افزود: طرح های سایر سازمان ها و ارگان ها در حیطه ورزشی باید در مدرسه اجرا شود. در فراهم سازی زمینه انجام فعالیت‌های ورزشی انتظار می رود سایر نهادها با آموزش و پرورش همکاری کنند.

شایان ذکر است ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) برای احداث 2 هزار و 390 مدرسه با آموزش و پرورش قرارداد بسته است؛ همچنین بنیاد برکت، بیشترین مدرسه را در استان های مرزی احداث کرده است

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار